Рўзадор хушбўйликдан фойдаланиши ҳукми
Савол: Синглимиз бошқа савол сўраб айтадики: хушбўйлик ва совун билан юзни ювишлик рўзадорнинг рўзасини очадими?
Жавоб: Хушбўйлик рўзадорнинг рўзасини очмайди. Агар рўзадор либосини уд ёки атиргул ёғи билан, ёки либосини тутатқи билан хушбўйласа рўзаси очилмайди. Юзини совун ёки совундан бошқаси билан ювса ҳам худди шундай, унга зарари йўқ, рўзага зарар етмайди. Бироқ хушбўйлик, тутатқи, удни ҳидламайди. Чунки баъзи илм аҳли бу рўзани бузади деган. Чунки унда мияга таъсир қилиш (хусусияти) бор. Унинг тутунини бурни билан ҳидлалайди. Яъни, уни бурунга тортмайди. Агар кийими тагидан тутатса, ёки (тутатқи тутути) устидан ўтса, ва у буни қасддан қилмаса, унга зарар қилмайди. Бошқа хушбўйликлар ҳам шундай, хушбўйланади. Уд ёғи, атиргул ёғи, бундан бошқалари ҳам, рўзадор бўлса ҳам, зарари йўқ. Ҳа (шундай).
Бошловчи: Аллоҳ сизни яхшилик билан мукофотласин!
Quote:حكم استعمال الصائم للطيب
السؤال: تسأل أختنا سؤالًا آخر وتقول: هل التطيب وغسل الوجه بالصابون يفطر الصائم أم لا؟
الجواب: التطيب لا يفطر الصائم، إذا تطيب بدهن العود أو الورد في ثيابه، أو بالبخور في ثيابه؛ لا يفطر الصائم، الطيب مطلوب، وهكذا إذا غسل وجهه بالصابون أو بغير الصابون، لا يضره، لا يضر الصوم، لكن لا يتنشق الطيب.. البخور.. العود... لأن بعض أهل العلم يرى أنه يفطر؛ لأنه له نفوذ في الدماغ، فلا يدخن به في خشمه، يعني: لا يسعطه، إذا جعله تحت ثيابه، أو مر به ... وهو ما قصده؛ فلا يضره، وهكذا الأطياب الأخرى، يتطيب ... دهن العود، دهن الورد.. إلى غير هذا، لا بأس، وهو صائم. نعم.
المقدم: جزاكم الله خيرا.
سماحة الشيخ عبد العزيز بن باز رحمه الله