Меҳмон   10-10-2013, 08:03 AM
#1
Меҳмон   10-10-2013, 10:25 PM
#2

Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам дедилар: «Дунёда ғариб-нотаниш ёки йўловчидек бўл!» (Бухорий 6416).
Admin   09-24-2015, 03:08 PM
#3
Дилмурод Абу Муҳаммад

Рўза ва Рамазонга оид турли мавзулар

Арафа куни рўза тутиш


[audio]https://tavhid.com/downloads/maruza/dilmurod/fiqh/roza_ramazonga_oid_turli_mavzular/arafa_kuni_roza_tutish.mp3[/audio]
Юклаб олиш
Admin   09-11-2016, 06:21 PM
#4
Арафа куни рўзаси катта гуноҳларни каффорот қиладими?


[audio]https://tavhid.com/downloads/fatvolar/ibodat_mavsumi/arafa/arafa_002_arafa_kuni_rozasi_katta_gunohlarni_kafforot_qiladimi.mp3[/audio]
Юклаб олиш [mp3]

Савол: Аллоҳ устингиздан яхшилик ёғдирсин! Арафа куни рўзаси катта гуноҳларни каффорот қиладими?
Жавоб: Расул соллаллоҳу алайҳи ва саллам сўзларининг зоҳири шуки, у олдинги ва кейинги йилдаги катта гуноҳларни каффорот қилади. Бироқ уламоларнинг раҳимаҳумуллоҳ кўпчилиги: катта гуноҳларни каффорот қилмайди, дедилар. Чунки, Набий соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Беш вақт намоз, жума жумагача, Рамазон Рамазонгача модомики катта гуноҳларга қўл урмаса орадаги нарса-(гуноҳ)ларни каффорот қилади», дедилар. (Уламолар): агар фарз қилинган намоз бадан амалларининг афзали бўла туриб гуноҳи кабирани тарк этгандагина каффорот қилса, бас, ундан бошқаси авлороқдир, дедилар. Шунга кўра: Арафа кунининг рўзаси ўзидан олдинги ва кейинги йилдаги фақат кичик гуноҳларни каффорот қилади. Катта гуноҳларга келсак, унда алоҳида тавба бўлишидан ўзга чора йўқ.

Шайх Муҳаммад ибн Солиҳ ал-Усаймин
http://binothaimeen.net/content/12114

Quote:
هل صوم يوم عرفة يكفر الكبائر ؟

السؤال:
أحسن الله إليكم. هل صيام يوم عرفة مكفر للكبائر؟
الجواب:
الشيخ: ظاهر قول الرسول صلى الله عليه وسلم إنه يكفر السنة التي قبله والتي بعده أنه يكفر الكبائر، لكن كثيراً من العلماء رحمهم الله قالوا: إنه لا يكفر الكبائر؛ لأن النبي صلى الله عليه وسلم قال: «الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات لما بينهن ما لم تغشَ الكبائر». قالوا: فإذا كانت الصلاة المفروضة وهي أفضل أعمال البدن لا تكفر إلا إذا ترك الكبائر فغيرها من باب أولى، وعلى هذا فنقول: صيام يوم عرفة يكفر السنة التي قبله والتي بعده بالنسبة للصغائر فقط، أما الكبائر فلا بد فيها من توبة مستقلة.
Муслим   08-31-2017, 12:22 AM
#5
Арафа куни рўза тутиш ҳукми

[audio]https://tavhid.com/downloads/fatvolar/ibodat_mavsumi/arafa/arafa_003_arafa_kuni_roza_tutish_hukmi.mp3[/audio]
Савол: Зулҳижжа (ойи)нинг тўққизинчи куни рўза тутиш ҳукми нима?
Жавоб: Тўққизинчи куни (рўза тутишлик) суннат. (Бу) Арафа куни (бўлиб), барча одамларга Арафа куни рўза тутишлик суннат. Набий (соллаллоҳу алайҳи ва саллам​)дан Арафа куни ҳақида сўралганида, (у зот) соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Аллоҳ ўтган йил ва келгуси йил (гуноҳлари) учун каффорат қилади», дедилар. Арафа куни эркагу аёллар рўза тутишлик суннат бўлади, илло Ҳаж қилаётган одам, у рўза тутмайди. Ким Ҳаж қилаётган бўлса, у Арафа куни рўза тутмаган ҳолатда (Арофат тоғида) туради, мана шу суннатдир. Аммо ҳожилардан бошқаларга келсак, бунга муяссар бўлсалар (Арафа куни) рўза тутишлари суннат.

Шайх Абдулазиз ибн Абдуллоҳ ибн Боз
http://www.binbaz.org.sa/noor/10153

Quote:
حكم صيام يوم عرفة

ما حكم صيام التاسع من ذي الحجة؟

يوم التاسع سنة، يوم عرفة سنة لجميع الناس صيام يوم عرفة، سئل النبي عن يوم عرفة فقال عليه الصلاة والسلام: (يكفر الله به السنة التي قبله والسنة التي بعده) فيوم عرفة يسن صيامه للرجال والنساء إلا من كان في الحج فلا يصوم، من كان حاجاً فإنه يقوم يوم عرفة مفطراً هذه السنة، أما غير الحجاج فالسنة لهم أن يصوموا إذا تيسر ذلك.

عُرضت على السيف خمس مرّات، لا يقال لي: ارْجع عن مذهبك، لكن اسكتْ عمن خالفك، فأقول: لا أسكت. أبو إسماعيل الهروي
Беш мартта қилич остига келтирилдим. Менга: «Йўлингдан қайт», дейилмади. Бироқ: «Сенга хилоф бўлганлардан тилингни тий», (дейилди). Мен эса: «Жим бўлмайман», дедим.
Абу Исмоил ал-Ҳарвий
  
Users browsing this thread: 2 Guest(s)
Powered By TAVHID.COM, © 2002-2024 Tavhid Forum.
Made with by Curves UI.