Арафа куни рўзаси катта гуноҳларни каффорот қиладими?
[audio]https://tavhid.com/downloads/fatvolar/ibodat_mavsumi/arafa/arafa_002_arafa_kuni_rozasi_katta_gunohlarni_kafforot_qiladimi.mp3[/audio]
Юклаб олиш [mp3]
Савол: Аллоҳ устингиздан яхшилик ёғдирсин! Арафа куни рўзаси катта гуноҳларни каффорот қиладими?
Жавоб: Расул соллаллоҳу алайҳи ва саллам сўзларининг зоҳири шуки, у олдинги ва кейинги йилдаги катта гуноҳларни каффорот қилади. Бироқ уламоларнинг раҳимаҳумуллоҳ кўпчилиги: катта гуноҳларни каффорот қилмайди, дедилар. Чунки, Набий соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Беш вақт намоз, жума жумагача, Рамазон Рамазонгача модомики катта гуноҳларга қўл урмаса орадаги нарса-(гуноҳ)ларни каффорот қилади», дедилар. (Уламолар): агар фарз қилинган намоз бадан амалларининг афзали бўла туриб гуноҳи кабирани тарк этгандагина каффорот қилса, бас, ундан бошқаси авлороқдир, дедилар. Шунга кўра: Арафа кунининг рўзаси ўзидан олдинги ва кейинги йилдаги фақат кичик гуноҳларни каффорот қилади. Катта гуноҳларга келсак, унда алоҳида тавба бўлишидан ўзга чора йўқ.
Quote:هل صوم يوم عرفة يكفر الكبائر ؟
السؤال:
أحسن الله إليكم. هل صيام يوم عرفة مكفر للكبائر؟
الجواب:
الشيخ: ظاهر قول الرسول صلى الله عليه وسلم إنه يكفر السنة التي قبله والتي بعده أنه يكفر الكبائر، لكن كثيراً من العلماء رحمهم الله قالوا: إنه لا يكفر الكبائر؛ لأن النبي صلى الله عليه وسلم قال: «الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات لما بينهن ما لم تغشَ الكبائر». قالوا: فإذا كانت الصلاة المفروضة وهي أفضل أعمال البدن لا تكفر إلا إذا ترك الكبائر فغيرها من باب أولى، وعلى هذا فنقول: صيام يوم عرفة يكفر السنة التي قبله والتي بعده بالنسبة للصغائر فقط، أما الكبائر فلا بد فيها من توبة مستقلة.