abu Huzayfa   08-15-2011, 04:09 AM
#1



Кайси акл ва дин, бузгунчилик ва (узини ва бошкаларни) портлатишликни Жиход номи билан номлай олади?!
Аклингизни йигинг, хой ёшлар!




Шейх Мухаддис
Абдул-Мухсин ал-Аббод ал-Бадр
(хафизаху Ллоху Таъла).


بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Шейх Абдул-Мухсин ал-Аббод1нинг мукаддимаси.

Барча мактовлар Аллохгадир. Биз Уни мактаймиз, Ундан ёрдам сураймиз ва Ундан магфират сураймиз. Нафсларимизнинг ёмонлиги ва амалларимизнинг шумлигидан Аллохни панохига кочамиз. Мен, Аллохдан бошка ибодатда хакли зот йук, ва Мухаммад ибн Абду-Ллох Унинг бандаси ва элчисилигига гувохлик бераман!
Сунг:
Албатта иблисни икки йули борки, ана шулар билан у(иблис) мусулмонларни фитналаштириб ва залолатга олиб киради. Ана шу йулларни бирига, гунохларга (калби) моил булган, динини яхши билмаган ва этиборсизлик килган мусулмонларни итара бошлайди. У(иблис) мана шундай мусулмон учун, гунохларини ва шахвонийлигини зийнатлаб курсатади, ва Аллох ва Росулига (солла Ллоху алайхи ва саллам) итоатсиз ва осий килади. Набий (солла Ллоху алайхи ва саллам) айтдилар: «Жаннат (одамга) ёкмайдигон нарсалар билан уралган, жаханнам эса шахватлар билан уралган». Бухорий-6487, Муслим-2822.
Иккничи йулга эса иблис, Аллохнинг итоат ва ибодатига харакатчан булган мусулмоларни итаради. Бундай одам учун у(иблис), хаддан ташкариликни зийнатлаган холатда у одамни гулувга чуктиради, ва у одамни Аллохнинг итоат ва ибодатидан чикаради(лекин одам уйлайдики «мен итоат ва ибодат килябман» деб). Аллох Таоло айтади: Эй ахли Китоб, динингизда хаддингиздан ошмангиз! Аллох хакида эса факат хак гапни айтингиз! Нисо-171.
Аллох Таоло айтади: Айтинг: «Эй ахли китоб, динингизда нотури томонга тажовуз килманг ва (ислом келишидан) илгари йулдан озган ва купларни йулдан оздирган хамда тугри йулдан чикиб кетган кавмнинг нафси хаволарига эргашманг! Моида-77.
Набий (солла Ллоху алайхи ва саллам) айтдилар: Динда гулув(хаддан ошишиликдан) сакланинглар! Албатта сизлардан олдинги(яшаган) халкларни халок килган нарса, (динларида) гулув кетишганлар! Бу хадис имом Насаи (рохимаху Ллох) ва бошкалар уз тупламларида келган. Бу сахих хадис Набий (солла Ллоху алайхи ва салам) хайлрлашув хаджида айтган хадисларидан. Каранг: «ас-силсила ас-сахиха» 1283 Шейх ал-Албони (рохимаху Ллох).

изох:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1Шейх Абдул-Мухсин ал-Аббод Мадинани таникли аллома-мухаддиси, Аллох шейхни умрига-умр кушсин. Шейх хижрий 1353 йил Рамазон ойида Залфа шахрида тугилган. Хозир Шейх такрибан 79 ёщдалар. Шейх ал-Аббод ёшлик дамларидан уламоларда илм талаб килганлар. Улардан: шейх Мухаммад ибн Иброхим Оли Шейх, шейх ибн Боз, шйех Мухаммад Амин аш-Шинкити ва бошкалар (Аллох барчаларини уз рахматига олсин). Шейх ал-Аббод, ахли суннат ал жамоат акида ва манхажига багишланган куп китоб ва рисолалар муаллифи. Шейх ал-Аббод талабаларидан, шйех Солих ас-Сухайми, шейх Иброхим Рухайли ва угиллари шейх Абдур-Роззак ал-Бадр ва бошкалар.Шейх ал-Аббод шу асрнинг уламолари орасида илми б-н танилган. Шейх ибн Боз (рохимаху Ллох) бу инсон хакида куп яхши сузлар айтган. Шейх ал-Аббод уламоларга булган хурмати б-н ажралиб туради. Шейх ал-Аббод, шейх Хамад ал-Ансорий ва шейх Мухаммад ал-Албоний (рохимахума Ллох) лар б-н якин алокада булган. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Иблис макр-хийлаларидан, у(иблис) уз динида гулув ва хаддан-ташкарилик килганларни, уларга у амалларини зийнатлаб курсатиб янада уз хавои-нафс ва динни нотугри(бидъий) тушунчасига эргашишликни осонлаштиради. Уламолар хак ва хидоят(тугри йул)ни одамларга равшан-аник кила олмасин деб, у(иблис) одамларни уламоларга мурожаат килишдан тусади, ва уз залолатрарида гурурлантиради. Аллох Таоло айтади: Бас сен (нафс) хохишига эргашиб кетмагин! Акс холда у сени Аллохнинг йулидан оздирур. Сод 26.
Яна Аллох Таоло айтади: Аллох томонидан хидоятланмаган холда уз хавои нафсига эргашган кимсадан хам йулдан озганрок ким бор?! Касас 50.
Ахир (килган) ёмон амали узига чиройли куриниб, уни гузал (амал) деб уйлаган кимса (Аллох хак йулга хидоят килган зот каби булурми)?! Зотан Аллох Узи хохлаган кимсаларни йулдан оздирур ва Узи хохлаган кишиларни хидоят килур. Фотир 8.
Ахир Парвардигори томонидан аник-равшан хужжатга эга булган ва унга амал килган киши, килган ёмон амали узига чиройли куринган ва хавойи нафсига эргашган кимсалар каби булурми?! Мухаммад 14.
У Сизга Китоб нозил килган зотдирки, у(Китобдан) шу Китобнинг асли мохияти булган мухкам-аник-равшан оятлар хам ва бошка (киёмат, жаннат, дузах ва хоказолар хакидаги) муташобих — тушуниш кийин булган оятлар хам (урин олгандир). Энди дилларида хак йулдан огиш булган кимсалар одамларни алдаб фитнага солиш ва уз хавойи нафсларига мувофик таъвил-тафсир килиш учун Унинг муташобих оятларига эргашадилар. Оли Имрон 7.1
Сахихайнда Оиша (розия Ллоху анха)дан ривоят килинган хадисда Набий (солла Ллоху алайхи ва саллам) олдиндаги оятни укиди ва айтдилар: Агар муташобихга эргашаётганларни курсангиз, билингки, ана ушалар хакида Аллох (мана шу оятда) айтди, (шундай экан) ана уша(Аллохнинг муташобих-тушунишга кийин булган-оятларини олаётган)лардан эхтиёт булинг!
Ва яна Набий (солла Ллоху алайхи ва саллам) айтдилар: Кимгаки Аллох яхшиликни ирода килса, уни динда факих(динни тугри тушунадиган) килиб куяди! Ал-Бухорий 71, Муслим 1037.
Бу хадисда яна зарур курсатма борки. У эса, Аллох Узини бандасини динда факих(динни тугри тушунадиган) килиб куйишлиги, унга яхшиликни ирода килган аломати. Яна Аллох бандага яхшиликни ирода килмаса, уни динни тугри тушунишликка олиб бормайди. ва Аллох у бандани динни тугри тушунишлигини бузиб шикастлаб тор-мор килади.
Бунга яккол мисол, хаворижларнинг бузук (бидъий) тушунча ва гоялари. Улар(хаворижлар) ана шу (бидъий)тушунча-гоялари б-н Мумнилар Амири Али (розия Ллоху анху)га карши чикишдилар ва натижада Али (розия Ллоху анху)шахид булдилар. Албатта улар(хаворижлар) Куръон ва Суннат матнларини узларини бузук(бидъий) тушунчалари б-н тушундилар, ва сахобалар фахмига(дин тушунчасига) карши чикдилар, ва качонки Абдуллох ибн Аббос (розия Ллоху анхума) уларга Куръон ва Суннат матнларини тугри тушуниш йулини баён килган эди, айрим хаворижлар тавба килиб у (бидъий-бузук) тушунчаларини тарк этишди. Бу ривоят Имом муслим талабига кура, сахих санади б-н Имом Хоким узини “ал-Мустадрок”ларида келтиради.2/150-152.

изох:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1Абу Голиб ривоят килади, качонки Абу Умомадан суралганда: “Бу оятда ким хакида зикр килинади?”, Абу Умома : “ Хаворижлар хакида” деганлар. Ибн Носр “ас-Сунан”да 55. Хасан хадис.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Бу ривоятда, олти минг хаворижлардан иборат бир гурух Халифа Али (розия Ллоху анху) аскаридан ажралиб, “Харура” номли бир водийда жойлашишади, одамлар эса Али (розия Ллоху анху)га келишдан тухтамай, ва: “Хой муминларнинг амири, одам(хавориж)лар сизга карши чикмокдалар!” дейишарди. Али (розия Ллоху анху) эса жавобан: “Уларни тек койинг, албатта мен уларга карши курашмайман, то улар курашмагунчалар, ва уйлйманки у(хавориж)лар якин вактда урушни бошлайдилар”. Качонки ана шу холат давом этарди, ибн Аббос (розия Ллоху анхума) зухр(пешин) наозида кейин, Али (розия Ллоху анху) олдига келиб айтди: “Хой муминларнинг амири, менга ижозат беринг, мен у(хавориж)ларнинг олдига бориб, улар билан гаплашай”. Али (розия Ллоху анху): “Улар сизга бирон зиён килишликдан хавотирдаман”.1 Ибн Аббос (розия Ллоху анху): “Мен уларга нисбатан юмшоклик курсатиб, ва хеч кимини хакорат килмайман”. Шундан кейин Али (розия Ллоху анху) хаворижлар б-н сухбат килишга ижозат бериб дедилар: “Улар билан, Куръон оркали мунозара килманг, ва лекин Суннат(хадис) оркали мунозара килинг”. Ибн Аббос (розия Ллоху анхума) жавобан: “Аллохнинг Китобини мен улардан яхши биламан”. Али (розия Ллоху анху) айтди: “Тугри, лекин, Куръонни хар-хил турда тафсир килса булади”.2
Ибн Аббос (розия Ллоху анхума) тушликдан кейин уларни олдига бордилар. Ибн Аббос (розия Ллоху анхума) хикоя килади: “Уларни олдига келгач, олдин хеч качон курмаган, (уларни)ибодатдаги тиришкокликни курдим.3 Мени кургач, улар айтишдиларки: “Хуш келибсиз, хой Ибн Аббос! Нима сабаб бизни хузуримизга келдингиз?” Ибн Аббос (розия Ллоху анху): “Мен сизларни олдингизга, мухожир ва ансорлардан булган, Набий (солла Ллоху алайхи ва саллам)ни сахобаларини номидан, ва узимни номимдан келдим. Албатта Куръон улар(сахобалар)га нозил булган, ва ана ушалар у(Куръон)нинг асли маъносини сизлардан яхши биладилар, ва сизларни ичингизда улар(сахобалар)дан бири хам йук! Мен сизларга улар нима деятганларини айтаман, ва уларга сизлар нима деганингизни еткизаман!”
Улардан айримлари бакира бошлашди: “У (ибн Аббос) билан гаплашмангиз!” , шунда Ибн ал-Кауа урнидан турди, у уша вакт хаворижлардан эди, ва одамларни ибн Аббос(розия Ллоху анху)дан огохлантириб мана сузларни айтди: “Хой Куръон ахли! Агар бирортангиз Ибн Аббосни танимасангиз, албатта уни мен танийман, ибн Аббос халки хакида Аллох айтади: “ Улар хусуматчи-урушкок кавмдирлар” Зухруф 58. У(ибн Аббос)ни уз хожасига (Алига) кайтаринг, уни уз хожасига кайтаринг ва Куръондан хеч хам жилманнгиз!”3

изох:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Вафосизлик, ахдидан кайтиш хаворижларнинг сифатларидан булиб келган ва бор. Улар мусулмонлар конини тукишликни хеч кандай муаммо деб билишмаган. Шу сабаб, Халифа Али, ибн Аббос у-н хавотирланган (розияЛлоху анхум). Ибн Таймия (рохимахуЛлох) айтадилар: “Хаворижларнинг мусулмонлар у-н, яхудий ва насронийлардан хам зарари купрок. У(хавориж)лар, уларни гояларига кушилишмаган, бирга булмаган мусулмонларни катл килишликда тиришкок. Улар мусулмонларнинг конини тукишлик, молини тортиб олишлик, кичкина болаларни улдиришлик, кофирлкда айблашликни узларига халол килиб олишган!” Минхажу-Ссунна 5/248.
2.Куръонни тулик тушуна олмаймиз, качонки Суннатга мурожаат килмагунча, агар Куръонни узи етрлик булганда, Аллох Таоло Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам)га бу оятни низил килмаган булар эди: “Биз cизга эслатмани нозил қилдик, одамларга нозил булган у(Куръонни)ни баён қилиб беришингиз учун. Нахл 44.
3.Бу хам булса хаворижлар сифатидан, улар уламоларга хожати йук деб билишлик, ва худдики уламоларга мурожаат килса у(хавориж)лар учун бир орга ухшайди. Аллох Таоло айтади: “Агар узларингиз билмайдиган булсангизлар ахли илмлардан суранглар!”
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ва яна айримлари айдиларки: “Сузланг(хой ибн Аббос), биз сизга кулок тутамиз”.
Ибн Аббос (розия Ллоху анхума) кейинги Али (розия Ллоху анху)нинг (хаворижларга булган) шартларини куйдилар: “(улар эса) харом булган конни тукмайсиз, йулларда карокчилик килмайсиз, зиммий1ларни сикиб уларга жабр килмайсиз. Агар шартлардан биронтасини бажармасангиз, биз сизларни устингизга аскар тортамиз!”2
Давомида ибн Аббос (розия Ллоху анхума) уларга карата: “ Менга хабар етдики, сизлар Набий (солла Ллоху алайхи ва саллам) амакисининг угиллари, ва шу билан кизининг куёвлари булган (Алини) танкид килябсизлар экан. У(Али) Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам)га биринчи иймон келтирган, ёхуд сизлар бунга рози эмасмисиз?! Нахотки шундай булса!” деди. Улар: “Биз уч нарса сабаб норозимиз”. “Кандай уч нарса?-деди ибн Аббос (розияЛлоху анхума). Улар жавобан: “Биринчидан, у(Али) одамларни хоким килди, Аллохни мана бу оятига карамай: “Хукм килиш факат Аллохнинг Узига хосдир.“3 Анъом 57.
Иккинчидан, у(Али) Муовия ва Оишага карши жанг килганда, улжа ва асирлар олмади. Агар улар кофир булишганда (улжа ва асир олишлик) халол булар эди, агар муминлардан булишганда, улар билан жанг килиб ва уларни асир олиш мумкин эмас булар эди!
Учинчидан, у(Али) узидан амирлик лавозимини бекор килди, гарчи мусулмонлар унга байъат бериб узларини амири килиб танлашса хам, ва агар, у(Али) мумниларнинг-амири булмаса, унда кофирларнинг-амири булади!”
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) сурадилар: “Яна бирон саволингиз борми?” У(хавориж)лар: “Йук, шу кифоя!” дедилар.

изох:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Зиммий-бу, мусулмоларни ерида жизя(налог) тулаб яшаётган кофир. Жизя ёш болалардан, аёллардан, факирлардан, мажнун ва касал одамдан олинмайди. кар. “Ахкаму ахли-зимма” 1/43-51, ибн ал-Коййим.
2.Эьтибор берингким! Хаворижлар кайси коидаларни бузишганлиги у-н Али (розияЛлоху анху) уларга карши жанг килишга тайёр эди. Вокеликни карасангиз айнан шу ишлар булмаябдими?! Жиход номи остида, мусулмонлар мусулмонларни, аёлларни, ёш болаларни ва ахдлашиб мусулмонлар ерига кирган кофирларни катл килиб; ёки кофирларни молларини но хак тортиб олишиб, бу халол дейишмаябдиларми?! Али (розияЛлоху анху) мана шу коидалар бузулиши б-н хаворижларга карши жанг килишлиги айтдилар. У хаворижлар килаётган фискни хеч кандай жиходга алокаси йук, ва Аллох ва Росули (соллаЛлоху алайхи ва саллам) ундан покдурлар. Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Кимки муахад (мусулмоларни ерида ахдлашиб юрган кофир)ни катл килса, у хеч качон жаннат буйини сезмайди, гарчи у(жаннат)нинг буйи кирк йиллик масофадан келиб туради”. ал-Бухорий 2995.
Хофиз ибн Хажар бу хадис шархида айтади: “Бу хадисга муахад, жизя тулаб яшаётган, кумондонлар сулхи остида булган, мусулмонлардан амонат берилган кофирларни барчалари киради.” кар. “Фатхул-Бари” 12/259.
Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Албатта, амонатлик кафолатини бериб, уни кейин катл килган одамга мени хеч кандай алокам йук, катл килинган хотта кофир булса хам!” Ахмад 5/223. Ибн Можжа 2/896. Хофиз ал-Бусайрий ва Шейх ал-Албоний ушбу хадисни сахих дедилар.
Шейхул-Мслам ибн Таймия (рохимахуЛлох)айтади: “Хар бир мусулмон, кофирга амонатлик кафолатини беришга хакли!”
Имом Ахмад ва ибн Таймия (рохимахумаЛлох)айтишади: “Суннатда ворид булганки, агар кофир бирон нарсани амонатлик кафолати деб тушунса, у нарса у(кофир) у-н амонат кафолатини беради!” кар. “ал-Инсоф” 10/348, “Баянуд-далил” 64.
Шу далиллар асосида айтамизки: мусулмонлар давлатига кириб келаётган кофирларга берилган ”ВИЗА”, амонатлик кафолати булади, ва у(кофир)га амонатлик кафолатини беради. Ва бу нарсада шубха йукдир.
3. Абу Рофиъ айтади, качонки хаворижлар Алига карши чикишганда, хар доим шу оятни кайтаришар эди: “Хукм килиш факат Аллохнинг Узига хосдир!”Анъом 57. Ва Али (розияЛлоху анху): “Ёлгонни назарда тутиб, хакни сузлашадилар!” Муслим 1774.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) айтдилар: “Агар мен сизларни гоя-тушунчаларингизга, Аллохнинг Китоби, ва Росули (соллаЛлоху алайхи ва саллам)ни Суннати1 асосида раддия берсам, (бидъий)фикрингиздан кайтасизми?” улар- “Ха кайтамиз” дедилар.
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) айтдилар: “Агар Аллох Таоло динида, у(Али) одамларни хоким килиб тайинлаганлик масаласига келсак, Аллох Таоло айтади:“Эй муминлар, ихромда булган чогингизда бирон овни улдирманг! Сизларнинг орангиздан ким касддан бирон овни улдирса, (унинг зиммасида) чорва молларидан улдирган ови баробарида жазо бордирки, у Каъбага етиб боргувчи хадя булиб, унга узларингдан икки адолат эгаси хакамлик килур.” Моида 95.
Аллох Таоло эр ва хотин орасида булган ихтилоф хакида айтади: “Агар эр-хотиннинг оралари бузилиб кетишидан курксангизлар, эр томонидан бир хакам, хотин томонидан бир хакам чакирингиз. Агар улар ислох килишни истасалар Аллох эр-хотин орасига иттифокликни солур.” Нисо 35.
Аллох билан сизларни касамёд киламан! Айтингчи менга, одамларнинг кони ва жонига тегишли булган хакамлик, уларнинг иттифокига тегишлик булган хакамликдан зарур эмасми?!” Улар “Албатта заруррок!”-дейишди.
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) сурадилар: “Хуш, биринчи саволни битирдикми?” Улар “Аллохга касамки битирдик”,- дейишди.
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) давом этди: “Сизлар, Али жанг килди, ва лекин Набий (соллаЛлоху алйхи ва саллам)га ухшаб на асирлар, ва на улжа олмади деб айтдингиз. Нахотки сиз, Онангиз булган Оиша (розияЛлоху анха)ни чури килиб, кул аёлга килган муносабатни килмочимисиз?! Агар “ХА” десангиз, унда сиз кофирлардан буласиз! Ёки, Оиша (розияЛлоху анха) бизни Онамиз эмас десангиз, унда хам куфрга тушиб коласиз, чунки, бурча хамд Эгаси булган Аллох Таоло айтади: “Пайгамбар муминларга узларидан хам якинрокдир, унинг аёллари эса уларнинг оналаридирлар!” Ахзоб 6.
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) айтдилар: “Хуш, бу саволни битирдикми?” Улар “Аллохга касамки битирдик”,- дейишди.
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) давом этди: “Сиз яна, у(Али) узидан амирлик лавозимини бекор килди дедингиз. Эслатиб куйаманки, Худайбия сулхи куни, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) мушриклар билан булган сулхда “Мухаммад-Аллохни Элчиси” деб ёздирмокчи эдилар, лекин мушриклар каршилик курсатиб: “Агар биз сени Аллохни элчисилигинга ишонганимизда, сени хайдаб ва жанг килмаган булар эдик”, шунинг учун “Мухаммад ибн Абдуллох” дуб ёздир дедилар”. Шунда Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам): “Хой Али, (ёзганингни) учириб, Мухаммад ибн Абдуллох деб ёз, албатта РосулуЛлох эканлигимни Аллох билади”.
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) сурадилар: “Хуш, бу саволни битирдикми?” Улар “Аллохга касамки битирдик”,- дейишди.
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) айтадилар: “У(хавориж)лардан икки минги кайтди, колганлари эса уз залолатида катл килинишди. Уларни Мухожир ва Ансорлар катл килишди”.
Бу ривоятда, Ибн Аббос (розияЛлоху анхума) уларга аник-равшан ва раадия килинмайдиган хужжатларни келтирганидан кейин, кки минги уз залолатидан кайтганлиги айтилади

изох:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Исломда хужжат факат- Аллохни китоби ва Росули (соллаЛлоху алайхи ва саллам)ни Суннати булади!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Бу ривоятда яна зарур бир курсатма бор, у хам булса Уламоларга мурожаат килишлик. Уламоларга мурожаат килишлик одамни ёвузлик ва фитнадан саклайди, бунга далил Аллох Таоло айтади: “Агар билмайдиган булсангизлар, ахли илмлардан (яъни, уламолардан) суранглар! ” Нахл 43.
Уламоларга мурожаат килишликда, мусулмонлар дини ва дунёси учун яхшилик
борлигига, имом Муслим (рохимахуЛлох) сахихларида келган хадис хужжат булади. Язид ал-Факира айтади: “Менга хаворижларнинг фикларидан бири ёкиб колган эди1. Качонки, хаж килиш, ва одамларга карши чикиш нияти б-н, куп сонли одамлардан иборат гурух б-н йулга чикканимизда, бизни йулимизда Мадина чузилиб утган эди, тусатдан устунни тагида утириб, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам)ни хадисларини одамларга ривоят килаётган Жобир ибн Абдуллох (розияЛлозу анху)ни курдим. Ва ривоятлар ичида энг куп “жаханнамийюн”2ларни зикр килар эди. Шунда мен айтдим: “Хой Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам)нинг сахобаси, нималар хакида ривоятлар килябсиз? Аллох Таоло айтдику: “Парвардигоро, албатта Сен кимни жаханнамга киритсанг, мухаккак уни расво килурсан. Ва бундай золимлар учун ҳеч кандай ёрдамчи йуқдир!” Оли Имрон 192. Ва яна Алло Таоло айтади: “Хар качон улар (дузах) гам-азобидан (кочиб) чикмокчи булсалар (гурзилар билан) яна унга кайтарилурлар..... ” Хаж 22. Хуш, нималар деябсиз шудай (оятлар бор) экан?” У(Жобир): “Сен Куръон укисанми?” деб суради. Мен: “Ха” дедим. У(Жобир): “Сен Мухаммад (соллаЛлоху алайхи ва саллам)нинг жойи хакида эшитганмисан, яъни, Аллох олиб борадигон жой хакида?” деди. Мен: “Ха” дедим. Шунда у(Жобир): “Ана уша Мухаммад (соллаЛлоху алайхи ва саллам) жойи, “макомун махмуд”дир, ана уша макомни (киёматда Набий соллаЛлоху алайхи ва саллам)эгаллайди, ва Аллох Таоло ана шу сабаб туфайли хохлаганини жаханнамдан чикаради!”3. Ва у(Жобир) сузларини давомлади, ва сирот куприги куйилишлиги, ва кандай ундан одамлар утиши хакида айтиб берди. Ва мендан кура, Жобирни сузларини атрофдаги одамлар яхши эслаб колишди, лекин у, одамлар жаханнамга тушганидан кейин кайтиб чикишлиги хакида айтди. Бунинг маъноси шу эдики, улар жаханнамдан худди кунжут новдаларига ухшаб чикишадилар, ва жаннат дарёларининг бирига киришиб унда ювунишади, ва у(дарё)дан чикканда худди (ок) барглар каби булишади. Биз шу (ходиса)дан кейин кайтиб келиб айтдикки: “Холингизга вой булсин! Нахотки бу чол (Жобир), Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам)га тухмат килади деб уйласангиз?” Ва бизни кайтиб келганимиздан кейин хеч ким (хаворижлар тарафида туриб) чикмади, илло бир одам чикди”.
Бу ривоятда хаворижларни катта гунох килган мусулмонларни кофирликда айблаш, ва улар абадий жаханнамда колади деган тушунча-фикрларига олданиб юрган бир гурух хакида айтилиб утди. Лекин у гурух, Жобир (розияЛлозу анху)ни учратиб хакни билишгандан кейин, у (жобир розияЛлозу анху) келтирган хужжатга таслим булиб уз залолатдаги тушунча ва гояларини тарк килишди. Айникса, хаждан кейин мусулмонларга карши чикиш ниятини колдирганлиги улар учун катта фойда берди. Уламолар билан сухбатла булишлик канчалик фойда!

изох:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1. Бу ерда, “катта гунох килган мусулмонлар жаханнамга тушиб у ерда абадий колади”, деган хаворижларнинг фикри хакида айтилябди.
2. “ЖАХАННМИЙЮН” бу ном билан, гунохлари учун жаханнамга тушиб азобини тулик олгандан кейин, жаханнамдан кайтиб чикиб жаннатга кирадигонлар номланади.
3.У мухтарам маком айнан Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) учун яратилган, ва Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) ана уша макомда туриб таухидда яшаб Аллохга ширк келтирмай, лекин катта гунохлар килиб утган мусулмоларни Аллохнинг изни билан шафоат килади. Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Умматимдан катта гунохлар килиб утганлар хам шафоатимга мушарраф булишади”. Ахмад 3/213, Абу Довуд 3/123, Ибн Можжа 4310. Абу Ийсо ат-Тирмизий, Ибн Хузайма, Ибн Хиббон, ал-Байхаки, ал-Бусайрий ва ал-Албоний (рохимахумуЛлох)лар бу хадисни сахах дейишдаи.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ахли-суннат вал жамоат йулидан озиб, уз динида хаддан ошиб, гулув килишлик, залолатни айни узи эканлигига Хузайфа (розияЛлозу анху) ривоят килган хадис хужжат була олади. У хадисда Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Албатта мен сиз учун куркадигон нарсаларни энг хавфлиси, Куръон укийдигон1., (Куръон тиловатидан хосил булган) шодлик унинг юзида куринадигон ва Исломни химоясига турган кимсадир. У(дин)дан чикиб, у(Куръон)ни (белини) ортида ташлайди. Кушнисига килич кутаради ва у(кушниси)ни ширкда айблайди. Мен(Хузайфа) айтдим: “Хой Аллохнинг пайгамбари, кай бири бири ширкка лойикрок? Айбловчими ёки айблаганми?”Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам): “Айбловчи” дедилар. ал-Бухорий “ат-Тарих”да 297, Ибн Хиббон 81. Имом ал-Хайсами, Хофиз Ибн Касир ва шейх ал Албоний (рохимахумуЛлох)лар бу хадисни сахих дейишган. кар: “са-Силсила ас-Сахиха” 3201.
Яна инсон динни нотугри тушунишлигининг сабабларидан бири, инсоннинг ёш йиллари. Бу нарса сабаб булишига хужжат, имом Бухорий (рохимахуЛлох), Урва ибн аз-Зубайрдан ривоят килган хадис. Урва айтади: “Бир кун - ва унда мен ёш эдим – Оиша (розияЛлозу анха)дан мана бу оят хакида сурадим: “Албатта Сафо ва Марва Аллох (буюрган) маросимлардандир. Бас, ким хаж ёки умра килса, у икки тог орасида саъй килишининг гунохи йуқдир. ” Бакара 158. “Нима дейсиз бу хакида? Бу икки баланд (тог)лик оорасида саъй килмасликда муаммо курмадим”. Оиша (розияЛлозу анха) айтдилар: “Йук! Агар бу шундай булганда, оятда мана бундай айтилган булар эди: “У(тоглар) орасида саъй килмаганда гунох йук”. Бу оят ансорлар хакида нозил булган, улар Исломдан олдин Хажни манот бутини олдидан бошлашар эди, Ислом келганда эса улар Софа ва Марва (тоглари)орасидан утишликка хвфланишдилар. Ва нима килишди билмай Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам)га мурожаат килишди, ва Аллох Таоло мана шу (бакара-158) оятни нозил килган”.
Урва ибн аз-Зубайр Мадиналик етти таникли факихлардан ва энг яхши эргашган (тобиун)лардан булган. Лекин Оиша (розияЛлозу анха)га бу саволни берганда ёш булган. Ва бу ривоятда яккол курсатма борки, одамни ёшлиги динни но тугри тушунишликка сабаб булади2., ва уламоларга мурожаат килишликда инсонга нотугри тушунчалардан сакланиш ва катта хайр-яхшилик бор!
изох:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Бу аср хаворижларнинг аксари на бир Куръонни тугри укий олмиди, лекин, узининг илми, таквоси билан, таухид ва суннатга даъват килгани, ва ширк бидъатдан кайтаргани билан танилган уламоларни куфрда, ширкда, нифокда, куркокликда ва яна куп нарсаларда айблашадигон булишди. Аллонинг сузларини укиб ол эй уламоларни айблаган жохил! “Албатта Аллохдан, бандалари орасида (хакикий куркишлик билан) илм эгалари(яъни,уламолар) куркишур! ” Фотир
2.Али ибн Абу толиб (розияЛлозу анху) айтади: “Мен Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтйтганини эшитдим: “Охир замонда йилларида ёш ва аклларида калтафахм одамлар пайдо булишади” ал-Бухорий 611, Муслим 1066
Имом ан-Нававий (рохимахуЛлох) айтди: “Бу хадисдан шундай фойда оламизки, илм ва ундаги тугри тушунча инсон кексайишлиги билан етишилади”. Кар: “Фатхул-Бари” 12/300.
Хой муслим ва муслималар! Эьтибор килинг, хозирги кунда умматнинг мухим масалаларини кимлар ечябди?! Каранг, у ечамиз деганлар аксари ёшлар, уларни ичида, уларнинг гояларини куллаб яшаётган ёши кекса булган ун-йигирма одам хам топмайсиз. Эслангчи, сахобалар кай ёшда эдилар хаворижларга карши жанг килишганда, ва хаворижлар Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам)дан кейин энг яхши одамларни, мухожир ва ансорларни конини тукишганда кай ёшда эдилар!
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Энг чиройли исмлар ва Олий сифатлар Эгаси булган Аллохдан, бизни ёшлик ва кексалагимизда Унинг динини Узи рози буладигон суратда тушунишлигимизи, ва динимизда хаддан ошмай ва гулув килмай амал килишликни, ва киёматда Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) билан бирга булишликни сураймиз! Албатта У Ешитгувчи ва дуоларни кабул килгувчи Зот! Вал хамду ли Ллахи Роббил ъаламин, ва соллаЛлоху вас саллама ъала Набиййина Мухаммад ъалихи вас сохбихи ажмаъийн.

Ибн Атийя раҳимаҳуллоҳ деди: “Кишилар динларида қанча бидъат пайдо қилсалар, шунча суннат улардан тортиб олинади”.
abu Huzayfa   08-19-2011, 07:36 AM
#2
Кайси акл ва дин, бузгунчилик ва (узини ва бошкаларни) портлатишликни Жиход номи билан номлай олади?!


Энди шу мукаддимадан кейин билдикки, ибодатда тиришкок булганлар олдига келади ва уларни диндаги гулув ва хаддан ошишлик йуллари билан уларни динини бузади. Худди бу холатни хаворижлар ва уларни фикр-гоялари билан захарланган инсонларда куриб турганимиздек, ва яна мукаддимада айтганимиздек, нажотга етиб боришлик уламолар оркали эканлиги, ва уларга мурожаат килишлик энг катта инсонни ютуги. Бунга мисол, Ибн Аббос (розияЛлозу анхума) билан сухбатлашиб хаворижликдан кайтган икки минг аскар, ва Жобир (розияЛлозу анху)ни учратиб уз ниятларидан кайтганлардир.(бу хикояларни олдинда айтиб утдик)

Бу мукаддимадан кейин айтгиманки: 1424 хижрий йилда ар-Риёз (саудия пойтахти), Мадина ва Макка шахардаларида булиб утган ирхобий(террор) харакатлар, айнан ана шу иблис одамларни динида гулув ва хаддан ошишликка етаклаганининг натижаси. У шахарларга нисбатан килинган ирхоб дунёдаги разил, кабих ва фиск1. ишларининг энг ёмони. Ва энг ачинарлиси шуки, иблис уларга у килган ишларини “бу жиход” деб уйлашга ундашлиги! Кайси акл ва дин, мусулмонларни ва муахадларни2. улдиришлик, ва оддий одамларга куркув солишлик, бева(аёл) ва етимлар колдиришлик, ва иморатларни уларни ичидаги одамларга кушиб портлатишликни Аллох йулидаги жиход дея олади?!3.



изох:___________

1. “Ва (ер Аллохнинг Китоби ва Росулини Суннати билан) унглаб куйилганидан кейин, ерда (куфр, фиск йўлини тутиб) бузгунчилик қилманг!” Аъроф 56.

Имом Куртуби (рохимахуЛлох) айтади: Аллох Таоло ерда тартиб-интизом килгандан кейин, фиск ва барча бузгунчиликни хар бир турини харом килди, вахоланки у кичик ёки катта булсин. Кар: “Тафсир ал-Куртубий” 6\145.

2. Муахадлар хакида мукаддимада айтиб утдик.

3.Шейх Усаймин (рохимахуЛлох) мана бу оаятга: “Сизларни ва Куръон-етиб борган кишиларни (охират азобидан) огохлантиришим учун менга — мана шу Куръон вахий килинди.” (Анъом 19). шарх бера туриб айтади: “огохлантиришим учун менга — мана шу Куръон вахий килинди” яъни “ у Куроънга карши чикадигондан огохлантириш учун(вахий килинди)”. “ етиб борган кишиларни” ковлида эса шундай маъно борки, агар кимга у Куръон етиб бормаса, унга хужжат етиб бормаган булади. Ва худди шундай, кимга у Куроън бузук тарздаги маънода етказилган булса, унга хужжат етмаган булади. Лекин, кимкаги Ислом(Куръон ва Сунат) бузук тарздаги маънода етказилган булса хам, унда у узини оклай олмайди, ва лекин умуман хеч нарса етказилмаган одамни холати аксинча, ва бу инсон узи хаккни изланиши керак булади.

Бизни даврда Ислом дини асли маъноси билан хар бир кофирга етказилган эканми? Албатта етказилмаган! Качонки айрим мусулмонлар, хикматсиз уз ихтиёри билан айрим амаллар килишади, ва натижада курасизки оврупа ва бошка юртлар халкларига Ислом факат бузук булиб куринаверади.
Бу Аллох йулидаги жиход деб, оддий халклар ичида портлатишлар уюштираётганларни назарда тутябман. Вокеликда эса, уларни килган амаллари Ислом ва мусулмонларга фойдадан кура купрок зиён олиб келябди. Кайси самараларга етишишди улар?! Савол сизларга(портлатётгпнлар): ана шу амаллариздан кейин кофирлар Исломга якинлашишдими ёки яна хам узоклашишди?! Мана шу Ислом диними, мени ана уша хаммага куркув ва вахима солаётган одамга (муслиа ва муслимага) ухшатмасин деб инсон юзини беркитиши? Ислом дини бу нарсалардан узок, Ислом дини бу нарсалардан пок! Хатто жиход фарз булгандан кейин хам, сахобалар кофирлар тупламларига уларни катл килиш учун боришган эмас, илло жиходни олиб боришга куч-кудрати етган, мусулмонлар амирининг байроги остида сахобалар боришган. Энди хозиргилар килаётган террорга келсак, Аллохга касамки у хеч кандай жиход эмас, ва лекин мусулмонлар учун зарар. Бу амаллардан биз хеч кандай фойда ва яхшилик курмаябмиз, аксинча, бу амалларда Ислом хакида бузук тушунча ва ёмон тасаввур руёб булябди. Агар биз, хикмат йулини танлаб, калбларимизда Аллохдан хавфланиб, узимизни кейин бизни атрофимиздагиларни тугрилаб, шарият йули билан борсак, албатта бунинг окибат ва натижаси яхшилик булади!” кар: “Шарх усул ат-тафсир” 1 чи кассета, “А” тарафи.

9

Бировни улдиришлик канчалик ёмон ва буюк гунохлиги, ва биздан олдин утган умматлар шариятларида бу борада нима дейилганлигини Куръон ва Суннат матнларидан хужжат келтирдим. Ва яна мен (шейх ал-Аббод), узини, мусулмонларни ва сулх остида юрган кофирларни, у хох билиб ёки хато килиб улдиришлиги борасида хам Куръон ва Суннат матнларидан хужжатлар келтирдим. Ва мен буни келтиришимдан максад, уларга хужжат баён килишлик, ва “халок булгувчилар очик хужжат билан (яъни, Аллохнинг Китоби ва Росулини Суннатига гувох булган холларида) халок булсинлар, тирик колгувчилар хам очик хужжат билан тирик колсинлар.....” Анфол 42.

Мен Аллохдан, залолатда юрганларни Хакка йуллашлигини, коронгуликдан нурга олиб чикишлигини, ва ёвузларни ёвузлигидан панохлашлигини сурайман, албатта У, Ешитгувчи ва дуоларни макбул килгувчи Зот!



Одам улдиришлик катта ва огир гунохлигига, Куръон ва Суннат матнларидан, ва утган умматлар шариятларидан гувохлик.


Аллох Таоло одам бир фарзанди хакида айтди: “Бас, нафси унга уз биродарини улдиришни чиройли килиб курсатиб (Кобил) уни улдирди ва зиён кургувчилардан булиб колди”. Моида 42.

Яна Аллох Таоло айтади: “Ана уша (фожеа) сабабли1. Бани Исроил зиммасига (шундай фармонни) ёзиб куйдик: кимки бирон жонни улдирмаган ва ерда бузгунчилик килиб юрмаган одамни2. улдирса, демак, гуё барча одамларни улдирибди ва кимки унга хаёт ато этса (яъни улдиришдан бош тортса), демак; гуё барча одамларга хаёт берибди3.”. Моида 32.

РосулуЛлох (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Бирон бир нафс зулм билан улдирилса, Одамнинг биринчи фарзанди (Кобила)га унинг конидан насиба бордир, чунки у (Кобил) биринчи булиб котилликни бошлаб бергандир”. Бухорий 3335, Муслим 1677.

Яна Хизр (алайхис салам) ёш бир болани улдирганида, унга Мусо (алайхис салам) айтган сузларини, Аллох Таоло бизга Куроънда айтади: “(Мусо) деди: «Бировни улдирмаган бир бегунох жонни улдирдинг-а. Дархакикат, (сен) бузук иш килдинг!”4. Кахф 74.


изох:________________________

1. Имом ад-Дахак айтди: “Яъни, бунга сабаб, Одамнинг фарзанди уз укасини зулм килиб улдирди” 2/339.

2.“бузгунчилик килиб” деганни маъноси: бу шундай жиноятки, уни килиш билан одамнинг жонига касд килиш мумкин булиб колади. Кар: “Тафсир Ибн ал-Жавзий” 2/341, “Тафсир Ибн Касир” 2/46.

3.Усмон ибн Аффон (розияЛлозу анху)ни уйини камал килишганда, мана шу оят асосида, мусулмонларнинг кони тукилмасин дея тупланган сахобаларни таркатган, ва натижада жиноятчи шахслар Халифанинг уйига кириб уни шахид килишдилар, Аллох Усмон розияЛлозу анхудан рози булсин! Абу Хурайра (розияЛлозу анху) ривоят килади: “Усман (розияЛлозу анху)нинг уйи камал булиб турганида мен ёнларига бориб дедим: “Хой Муминларнинг Амири, мен сиз билан (уларга карши) жанг килгани келдим!” У бу сузимга жавоб бериб айтди: “Хой Абу Хурайра! Мени барча одамларга кушиб катл килишингиз, сизни хурсанд киладими?” Мен: “Йук!” дедим. Шунда у айтди: “Аллохга касамки, агар сиз бир одамни улдирсангиз, худди бутун одамзодни улдирган буласиз!” Абу Хкурайра (розияЛлозу анху) айтади: “Шундан кейин чикиб кетиб жанг килмади”. Саид ибн Мансур 2937, Ибн Саъд 3/70. Санади сахих.

Ибн Аббос (розияЛлозу анху) айтади: “Аллох (улдиришликка) харом килган бирон жонни улдирган одам, худди бутун одамзодни улдирган одамдай!” кар: “Тафсир иБН кАСИР” 2/165.

Харом килинган жонни улдирмай утган одамнинг фазилати хакидаги хадис, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилвр: “Кимки, (хаётида) Аллохга ширк келтирмай ва харом килинган конни т укмай, Аллохни учратса–жаннатга киради!”Ахмад 4/152, Ибн Можжа 2618.“ас-Силсила ас-сахиза”2923.

Мусулмонга жаннатга киришлик булмаса, яна нима керак?!

10

Аллох яна бизга, уз кабиладошига ёрдам бериб бир кибтийликни улдирган Мусо (алайхис салам) хакидаги киссани айтади. Аллох Таоло айтади: ”(Улардан) бири уз гурухидан (яъни Бани Исроил кавмидан) ва бири душманидан (яъни Кибтийлардан) эди. (Бас Мусонинг) гурухидан булган киши ундан душман томондан булган кимсага карши ёрдам суради. Шунда Мусо бир мушт уриб уни улдириб куйди. (Сунг килиб куйган ишидан пушаймон булиб), деди: «Бу шайтоннинг ишидандир. Албатта у йулдан ургувчи очиқ душмандир», (Кейин Аллохга илтижо килиб), деди: «Парвардигорим, дархакикат мен уз жонимга жабр килиб куйдим. Энди Узинг мени магфират килгин»5.. Бас (Аллох) уни магфират килди. Албатта Унинг Узигина магфират килгувчи, мехрибондир.”(Касас 15-16.)

Имом Муслим (рохимахуЛлох) сахих тупламларида, Салим ибн Абдуллох айтади: “Хой Ирок ахли! Качонки сизлар катта гунохларга чукиб ётганизда, мен сиздан кичик гунохлар хакида сурамайман! Мени отам Абдуллох ибн Умар (розияЛлозу анхума) дан, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Албатта фитна мана шу тарафдан келади”, деб, куллари билан машрикка ишора килди, ва айтдилар: “Ана шу ердан шайтон шохлари усиб чикади. Ва шундан кейин, сиз бир-бирингизни бошингиз чопишни бошлайсиз. Албатта, Фиръавн халкидан Мусо (алайхис салам) адашиб улдирган одам хакида Аллох айтди: “(Йигитлик чонингда) бир жонни улдириб куйганингда, Биз сени бу гамдан хам куткарган эдик. (Кейин) Биз сени куп синовлар билан синаб курдик.” (То Ха 40.)”.

Салим ибн Абдуллохни сузлари: “Качонки сизлар катта гунохларга чукиб ётганизда, мен сиздан кичик гунохлар хакида сурамайман!”,узининг отаси Ибн Умар (розияЛлозу анху)нинг сузларига ухшайди. У сузларини имом Бухорий ривоят килади (5994), бир Ироклик чивин кони хакида сураганда, Ибн Умар (розияЛлозу анхума) жовоб бердиар: “Сиз буни каранг, узлари Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам)нинг неварасини улдириб, мендан чивиннинг кони хакида сураябди, мен булса Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) (у неваралари хакида бу сузларни) айтганини ешитганман: “Улар (Хасан ва Хусайн) мен учун бу дунёнинг икки гулидур”.

Аллох Таоло бани исроил хакида айтади: “Бир-бирингизнинг конингизни тукмайсиз, бир-бировларингизни диёрларингиздан хайдамайсиз, деб ахду паймонингизни олгандик, сунгра ўзингиз гувоҳ бўлганингиз ҳолда бунга иқрор бўлгандингиз. ” Бакара 84.

Яна Аллох Таоло айтади: “Тавротда яхудийларга жонга жон, кузга куз, бурунга бурун, кулокка кулок, тишга тиш ва (яна бошка барча) жарохатларга хам касос олинади, деб ёзиб куйдик.” Моида 45.


изох:______________

4. Натижада Хизр (алайхис салам) Мусо (алайхис салам)га у боланинг улдиришлигини бу оятна айта тушунтирди: “Халиги боланинг эса ота-оналари мумин кишилар эдилар. Бас, биз у (бола) тугён ва куфр билан уларни кийнаб куйишидан курдик.” Кахф 80.

5. Хой муусулмонлар! Мусо (алайхис салам) у кибтийлиуни нубувват давридан олдин улдирган эди, лекин бу нарса Мусо ( алайхис салам) учун гунох булди, ва шунинг учун хам У Аллохдан магфират килишлигини сураган. Машхур шафоат хакидаги хадисда, одамлар Мусо (алайхис салам) олдига келишиб, улар учун Аллохдан шафоат сурашлигини айтишади, лекин Мусо (алайхис салам) айтади: “Албатта , Роббим менга шундай газабландики, ундай газаланмаган эди, ва бундан кейин хам ундай газабланмайди. Чунки мен, улдиришлиика буйурилмаган жонни улдирдим” Бухорий 4712.

Бу хадисда, нохак биронтасини улдиришлик канчалик катта гунохлигига курсатма бор! Куп уламолар бировни нохак улдиришлик, зино килишлик, рибо ейишлик, маст киливчу ичимликларни ичшликдан хам ёмонрок дейишган. Имом Нававий (рохимахуЛлох) айтдилар: “Ширкдан кейинги энг катта гунох, (нохак) одам улдиришлик!”. Кар: “Шарх Сахих Муслим” 2/262.

Ибн Атийя раҳимаҳуллоҳ деди: “Кишилар динларида қанча бидъат пайдо қилсалар, шунча суннат улардан тортиб олинади”.
abu Huzayfa   11-18-2011, 08:36 PM
#3
Узини касддан ва хато килиб улдирган одам хакида,
Куръон ва Суннатдан матнлар.

Аллох таоло айтди: “Эй муминлар, молларингизни урталарингизда нохак (яъни угрилик, карокчилик, судхурлик, порахурлик, кимор каби) йуллар билан емангиз! Балки узаро ризолик билан булган савдо-сотик оркали мол-дунё касб килингиз. Хамда бир-бирларингизни улдирмангиз! Албатта Аллох сизларга мехрибон булган зотдир. Ким хаддан ошиб, зуравонлик билан шундай ишларни килса, биз уни дузахга киритажакмиз. Бу Аллох учун осон булган ишдир!” Нисо 29-30.
Собит ибн Даххак (розияЛлоху анху)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Кимки, узини бирон нарса билан улдирса, киёмат куни ана шу (узини улдирган нарса) билан азобланадаи”. Ал Бухорий 6047, Муслим 176.
Яна Абу Хурайра (розияЛлоху анху)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Кимки, касддан узини тогдан пастликка ташлаб нобуд килса, хар вакт дузах утида пастликка тушиб бораверади, ва у (узини улдирган), у дузахда абадий жойланади; кимки, касддан захарлик ичиб узини нобуд килса, у захарни кулида ушлаб туради, ва хар доим уни дузахда ичиб туради, ва у дузахда абадий жойланади; кимки, узини темир билан улдирса, у темирни кулида ушлаб туради, ва дузахда узини корнига ана шу темир билан жарохатлаб туради; ва у абадий у дузахда жойланади”. Ал Бухорий 5778, Муслим 175.
Яна Абу Хурайра (розияЛлозу анху)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Ким узини бугиб улдирса, у жаханнамда узини бугишликни давом этади, ва ким узини (бирон нарса билан) тоблаб улдирса, жаханнамда хам шундай килади”. Ал Бухорий 1365.
Жундуб (розияЛлозу анху)дан, Набий (соллаЛлоху алйха ва саллам) айтдилар: “Бир одам, узидаги куп жарохатлар сабабли узини узи улдирди, шунда Аллох айтди: “Мени бандам узини хохши билан Мендан узиб кетди, шунинг учун Мен унга жаннатни харом килдим”. Ал Бухорий 1364.
Жобир ибн Самура (розияЛлозу анху)дан, “куп жарохатланган бир инсон уз узини улдирганда, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) унга жаноза намозини укимадилар”.1. Шейх ал Албоний бу хадисни сахих деганлар. Кар: “Сахих ат-таргиб”2457.
Ва узини хато килиб улдирган одамга келсак, у хам уз жазосини олади. Аллох Таоло айтади: “Килган хатоларингиз сабабли сизлар учун гунох йукдир, лекин кунгилларингиз (билан) касд килган нарсадагина (гунохкор булурсизлар).” Ахзоб 5.
Яна Аллох Таоло айтади: “Парвардигоро, агар унутган ёки хато килган булсак, бизни азобингга гирифтор айлама!” (Бакара 286), ва Аллох Таоло жавоб берди: “Мен буни килдим(яъни, Аллох Таоло олдиндан унутганимизни ва хатоимизни кечирди)”. Муслим 126.


изох:_________________
1.Бу Куръон ва Суннат матнлари, уз узини билиб туриб улдиришликни жуда хам огир ишлигига хужжат булади. Бу ерда, вокеликда узини портлатиб улдирса (амалия истишхадия) булади деб фатво бераётганларга раддия бор. Ва кайси мусулмон бу матнлардан кейин, узини мусулмон ва кофирлар орасида портлатади, хатто унга булаверади деб фатво беришсалар хам?!

Ибн Атийя раҳимаҳуллоҳ деди: “Кишилар динларида қанча бидъат пайдо қилсалар, шунча суннат улардан тортиб олинади”.
abu Huzayfa   11-19-2011, 07:14 PM
#4
Касддан ёки хато килиб нохакдан мусулмонни улдирган
одам хакида Куръон ва Суннатдан матнлар.

Мусулмонни улдиришлик хак ва нохак йуллари билан булиши мумкин. Хакдан улдиришлик, бу касос, ёки бирон жинояти учун жазо сифатида булишлиги.1
Нохакдан улдиришлик эса, атайин ёки тасодифан булади.
Атайин улдиришлик хакида Алло Таоло айтади: “Ким касддан бир муминни улдирса, унинг жазоси жаханнам булиб, уша жойда абадий колажак.2 Ва у Аллохнинг газаби ва лаънатига дучор булган, Аллох унинг учун улуг азобни тайёрлаб куйгандир.” Нисо 93.
“Улар Аллох билан бирга бошка бирон илохга илтижо килмаслар ва Аллох (улдиришни харом килган) бирон жонни нохак улдирмаслар хамда зино килмаслар. Ким мана шу (гунохлардан биронтасини) килса укубатга дучор булур. Киёмат кунида унинг учун азоб бир неча баробар килинур ва у жойда хорланган холида мангу колур. Магар ким тавба килса ва иймон келтириб яхши амаллар килса, бас Аллох ана ушаларнинг ёмонлик-гунохларини яхшилик-савобларга айлантириб куюр. Аллох магфиратли, мехрибон булган зотдир.” Фуркон 68-70.
“Аллох (улдиришни) харом килган жонларни улдирмангиз, магар хак билан (яъни касос олиш учун ё муртад булгани, ёки зино килгани учун шариат хукми билан улдиришингиз мумкин).” Анъом 151.
“Болаларингизни йукчилиқдан куркиб улдирмангизлар — уларга хам, сизларга хам Биз узимиз ризк берурмиз. Уларни улдирмок, шак-шубхасиз, катта гунохдир.” Исро 31.
“Уз болаларини аклсизлик килиб жохиллик билан улдирган ва Аллохга тухмат килиб Аллох берган ризкни харом килиб олган кимсалар мухаккакки, (узларига) зиён килдилар. Улар аник адашдилар ва Тугри Йулга юргувчи булмадилар.” Анъом 140.
Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Киёматда одамларнинг орасидаги биринчи мухокама килинадигон, тукилган кондур!”3 Ал Бухорий 6864.

изох:________________________________________
1. Аллох таоло айтаи: “Эй муминлар сизларга улдирилган кишилар учун озод киши мукобилига озод кишидан, кул учун кулдан, аёл киши учун аёлдан касос олиш фарз килинди.” Бакара 178.
Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Мусулмоннинг конини тукишлик мумкин эмас, илло уч холатда(мумкин); турмуш курган киши зино килса улдирилади, ва качонки жон учун жон улдирилса, ва качонки (мусулмон) уз динидан кайтиб умматни тарк килса (уни улдиришлик мумкин)” Ал Бухорий 6878, Муслим 1676.
Хофиз Ибн Касир (рохимахуЛлох) айтади: “Агар бирон киши, хадисда айтилиб утган гунохларни бирини килса, валийюл-амр ва волийдан бошка хеч кимни у гунох килганни улдиришликка хакки йук!” кар: “Тафсир Ибн Касир” 2/373.
2. Бу оят, мусулмонни улдиришлик хакидаги оятларни энг куркинчлисидир. Уламолар, “уша жойда абадий колажак” сузларини тушунишлик хакида ихтилоф килишган. Кан дай одам жаханнамда абайдий колиши мумкин, агар мусулмонни улдиришлик ширк булмаса?! Айримлар айтишганки, бу оятда факат бир куркитиш сифатида айтилган, яъни, мусулмонни улдирган одам жаханнамда узок колади. Яна айримлар айтишдики, бунинг маьноси, кимки мусулмонни конини тукса булаверади дея улдирса, у кофир булади, чкнки харом нарсани халол килгани учун. Яна айримлар айтишдики, мусулмонни улдиришликни узи жаханнамда абадий колишлишликка лойик гунох, лекин, агар мусулмонни улдирган мусулмон ва у тавхидда яшаб утган булса, тавхид сабаб у жаханнамда абадий колмайди, чунки тавхиддаги гунохкор абадий жаханнамда колмайди! Кар: “Фатхул-Бари” 12/1986, “Тафсир Ибн Касир” 2/374-375, “Тафсир ал-Бахрул-мухит” 3/483.
Имом ал Мунави (рохимахуЛлох) айтади: “Бандалар орасидаги биринчи хисоб тукилган кондан бошланишининг сабаби, бу гунох ширкдан кейин туришлиги, ва, бу гунохдан хисоб бошланишлиги бу гунохни улканлигига далолат килади!” кар: “Файдул-Кодир” 3\347.
Хайрлашув хаджида Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) одамларга хитоб килиб, мусулмон кони ва молига вакт ва жойга караб, нохак тегишлик гунохи улканлигига яна бир бор курсатма бердилар. Абу Бакр (розияЛлозу анху) айтади: Ийдул Адха(Курбонлик) куни Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) бизларга карата хутба килиб, кейин сурадилар: “Бугун кандай кунлигини биласизми?” Биз: “Аллох ва Росули билгувчирок” дедик, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) эса жим турарди, ва бу кунни бошка ном билан номлайди деб уйладик. Лекин айтдилар: “Бу Курбонлик куни эмасми?” Биз: “Ха” дедик. Ва кейин сурадилар: “Бу эса кайси ой!” Биз: “Аллох ва Росули билгувчирок” дедик, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) эса жим турарди, ва бу ойни бошка ном билан номлайди деб уйладик. Лекин айтдилар: “Бу Зул-Хиджа ойи эмасми?” Биз: “Ха” дедик. Шунда айтдилар: “Албатта, орангиздаги муносабатингиз шундай булиши керакки, бирингизни кони, моли ва обруиси сиз учун шунчалик мукаддас булсин, худди бу шахариздаги , бу ойингиздаги, бу кунингиз мукаддас булгани каби! Бу ерда бор булган одам йук булганга (бу сузларни) етказсин. Балким шундай булиши мумкинки, етказгандан етказилган бу нарсани яхширок асослаб олади”. Ал Бухорий 1741, Муслим 1679.
Абу Хурайра (розияЛлозу анху)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Одамни халок килувчи етти гунохдан сакланинг!” Одамлар сурашди: “Нима гунохлар экан у эй Аллохнинг Элчиси?” Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) жавобан айтдилар: “Аллох билан бирга бирор кимса (ё нарса)га ибодат килишдик; сехр; Аллох харом килган жонни улдиришлик, илло (шаръий) хакдан булса; етимнинг хаккини ейишлик; жиход майдонидан жанг вакти кочишлик, ва ёмонлик хакида хаёл хам килмаган мумина аёлларни зинода айблашлик”. Ал Бухорий 2766, Муслим 1/189.
Ибн Умар (розияЛлозу анхума)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Мумин, харом килинган конни тукмагунча, узини динида кенгликни хис килаверади”. Ал Бухорий 6862.
Ибн Умар (розияЛлоху анху)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Ким бизга курол кутарса биздан эмас1.”. Ал Бухорий 6874, Муслим 1709.
Абдуллох ибн Масъуд (розияЛлоху анху)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Мусулмонни хакорат килиш – бу фиск, жанг килишлик – куфр!” Ал Бухорий 48, Муслим 116.
Ибн Аббос (розияЛлоху анхума)дан, Набий (соллаЛоху алайхи ва саллам) айтдилар: “Энг Аллохга суюксиз булганлар уч(тоифа инсон)дир; (биринчиси) Харамни (маккадаги масжидни) ичида туриб хакдан огган киши2; (иккичиси) жохилият урф-одатларини (Исломга киргандан сунг) Исломда саклаб колмокчи булган киши; ва(учинчиси) нохак бировни конини тукмокчи булган киши”. Ал Бухорий 6882.


изох:_________________________________________________________
1.Ибн Умар (розияЛлоху анхума)нинг “биздан эмас” деган сузларининг маъноси: Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам)нинг Суннатига эргашмайди деганидир. Уламолар ижмо килишганларки, хадисларда куп учрайдиган (фалон нарсани килан, айтган) “биздан эмас” деган сузларнинг маъноси шуни билдирадики, у одам кофир булиб мусулмолар умматидан чикишлигини. Бу сузлар (“биздан эмас”)уз ичига жуда каттик куркитишлигни олган, чунки одам ана шу амал ёки сузни айтишлиги билан ислом умматидан чикиб кофир булади. Кар: “Фатхул-Бари” 3/158, “Файдул-Кодир” 2/431.

2. Бу ерда Маккадаги “Масжидул Харам” ичида килинадиган гунох хакида айтилган. Хофиз Ибн Хаджар айтади: “Хадиснинг зохир (маъноси) дан шу келиб чикадики, (Маккадаги) Масжидул Харамда килинган кичкина гунох, ундан ташкарида килинган катта гунохдан ёмонрок”. Кар: “Фатхул-Бари” 12/219.



(Эй муминлар) сизларга улдирилган кишилар учун озод киши мукобилига озод кишидан, кул учун кулдан, аёл киши учун аёлдан касос олиш фарз килинди. Энди кимга биродари томонидан бир оз афв килинса (яъни котилдан касос олиш урнига товон олишга рози булинса), у холда яхшилик билан буйинсуниш ва чиройли суратда товон тулаш лозимдир.
И з о х. Яъни, котилнинг улдирилмасдан товон тулашига рози булган тараф куполлик килмай, куркитмай кутиши, котил тарафи эса чузмасдан, хиёнат килмасдан товонни тулаши лозимдир. Бу (хукм) Парвардигорингиз томонидан енгиллик ва рахм-шафкатдир. Бас, кимки шундан кейин хаддан ошса (масалан, товон тулангандан кейин хам котилни улдирса), унинг учун аламли азоб бордир. Сизлар учун касосда хаёт бор, эй ахли донишлар! Шояд (жиноятлардан) саклансангизлар.
И з о х . Яъни хар кандай киши касос олинишини уйлаб узини котиллик килишдан тияди. Демак, котилдан касос олиш хукми борлиги сабабли жуда куп котил ва мактул (улдирилувчи) булиши мумкин булган кишиларнинг хаёти сакланиб колади. Бакара-178,179.
Ибн Умар (розияЛлоху анхума) айтади: “Бир куни бир ёш йигит катл килинганда (дадам) Умар (розияЛлоху анху) дедилар: “Агар бутун Йаман ахли мана котилликда катнашишганда, мен уларни (яъни бутун Йаман ахлини) барчасини катл килишликка буйрук берган булардим”. Ал Бухорий 6896.
Имом Бухорий (рохимахуЛлох) Сахихларида 7152, Жундуб (розияЛлоху анху) айтадилар: “Албатта, биринчи булиб инсоннинг (киёматда) парчаланишни бошлайдиган нарсаси, бу корнидир, шундай экан, кимки пок нарсадан бошка нарса емаслиикка иложиси булса шундай килсин, ва яна кимки, бир ховуч (хаксиз) кон тукиб Жаннатдан узоклашишдан саклана олса, у (нохак кон)ни тукмасин”.
Хофиз ибн Хаджар (рохимахуЛлох) айтади: “Хатто, бу хадис мавкуф (яъни сахобадан) ривоят килинса хам, у марфу' хадис (яъни Набий соллаЛлоху алайхи уа саллам) дан деб хисобланади, чунки сахобалар бундай (киёмат, кабр, жаннат ва умуман гойиб) нарсалар хакида уз-узидан гапирмаганлар. Ва яна бу хадисда, ким мусулмонни хаксиз катл килса у учун дахшатли куркитиш бордир”. Кар: “Фатхул Бари” 13/130.
Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) айтдилар: “Кимки менинг умматимга уруш билан карши чикиб, такводорни (таквосига карамай) ва фосикни(фиск ишига карамай) катл килаверса, хатто муминни хам мустасно килмаса (ва у муминни хам катл килса), ва сулхга сулх тузган одами билан риоя килмаса, у холда уни менга хеч кандай алокаси йук, ва мени унга хеч кандай алокам йук (яъни, у уша ишларни килган кимса Набий соллаЛлоху алайхи уа саллам умматидан эмас). Муслим 1848.
Давомдаги хадисларни Ал Мунзирий (рохимахуЛлох) “ат-Таргиб уат-Тархиб” да келтиради, бу хадислар сахихайнда келмаган, лекин бу хадисларни сахихлигини Шейх ал Албогий (рохимахуЛлох) “Сахих ат-Таргиб” да тасдикладилар 1/629-634:
Ал Баро (розияЛлоху анху) дан, Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) дедилар: “Бутун дунёни нобуд булишлиги Аллох учун ахамиятсиздир, бир муминни ноках катл килишликнинг олдида!”1.
Абу Хурайра ва Абу Саъид (розияЛлоху анхума) дан, Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) айтдилар: “Агар осмонлар ва ер ахли барчаси бирга булиб, бир муминнинг улимида айбдор булишганда, Аллох албатта уларни барчасини юзлари билан Жаханнамга ташлар эди!”.
Абу Бакр (розияЛлоху анху) дан, Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) айтдилар: “Агар осмонлар ва ер ахли жамланиб бир мусулмонни катл килишса, Аллох уларни албатта жаханнамга юзлари билан улоктирган булар эди!”.
Муовия (розияЛлоху анху)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) айтдилар: “Аллох бандасига хар кандай гунохни кечиради, факатгина (бундан мустаснодир), куфрда (яъни иймон келтирмай, ёки иймон келтиргандан кейин куфр амалини килиб) улган ва касддан муминни улдирган!”.
Абу Мусо (розияЛлоху анху)дан, Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) дедтлар: “Качонки Иблис уз аскарларини жамлаганда, у (Иблис) уларга айтади: ”Кимингиз бугун мусулмонни устидан енгиб чиксагиз мен унга тож кийгизаман”. Шунда шайтонларнинг бири келиб (Иблисга) айтади: “Мен (мусулмоларнинг) бирига бориб васваса килавердим, хатто у уз аёлига талок куйди”. Лекин Иблис айтади (шайтонга): “У (эр) у (аёл)га яна уйлана олади”. Шунда иккинчи бир бошка шайтон келиб айтади: “Мен (мусулмоларнинг) бирига бориб васваса килавердим, хатто у уз ота-онасига осий булди”. Иблис булса айтади: “Лекин у яна ота-онасига итоат килишни бошлаши мумкин”. Шунда учинчи шайтон келиб айтади: “Мен (мусулмоларнинг) бирига бориб васваса килавердим, хатто у ширк амалини килди”. Иблис айтади: ”Сен! Сен!” Ва яна туртинчи шайтон келиб айтади: “Мен булсам (мусулмоларнинг) бирини васваса килишдан тухтамадим, хатто у (бир мусулмонни) катл килмагунча”. Ва унга хам (Иблис) “Сен! Сен!” деб тож кийдиради”. Кар: “ас-Силсила ас-Сахиха” 1280.
Ибода (розияЛлоху анху) дан, Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) айтдилар: “Кимки, муминни улдириб ва (килган ишидан) хурсанд булса, Аллох ундан (муминни улдиргандан) на нафл ва на фарз (ибодатларини) кабул килмайди!” Бу хадисни Абу Довуд (рохимахуЛлох) келтиради, ва яна Абу Довуд (рохимахуЛлох) дан Холид ибн Дахкан: “Мен Яхё ибн Яхёдан “хурсанд булса” сузлар хакида сурадим: Яхё ибн Яхё айтди: “Бу ерда, фитна пайтларида уруш килаётганлар хакида. Бири бошкасини улдиради, ва узини хак йулдаман деб хисоблайди, ва килган гунох(жинояти) учун тавба килмайди”.1.

Изох:_____________________________________
1-Мусулмонни улдиришлик хали у ёкда турсин, мусулмон хакида ёмон уйлашлик харомдир!
Ибн Умар (розияЛлоху анхума) айтади: “Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) Каабани иавоф килаётиб айтдилар: “Канчалар чиройликсан ва канчалар исинг ёкимли. Ва канчалар (дунёдаги нарсалар ичида) буюксан, ва канчалар мукаддаслигин буюк. Мухаммаднинг жони Кулида булган Зотга касамки, сенинг (яъни Каабанинг) мукаддаслигиндан кура, муминнинг мукаддаслиги олдида Аллох учун буюкдир! Унинг (муминнинг) моли ва кони дахлсиз ва мукаддасдир, ва биз у (мумин) хакида факат яхши уёлашлигимиз вожибдир”. Кар: Шейх Ал Албоний “ас-Силсила ас-Сахиха” 3420.
ТАРЖИМОНДАН_________________________
Лекин вокеликда Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) га эргашганмиз дейишади, лекин минг афсус ва яна афсус улар эргашмагандир! Чунки Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам), мумин-мусулмонлар хакида факат яхшиликни уйлашликни айтаётган булсалар, уларни эса Суннатга хилоф килиб мумин-мусулмонларни улдиришликка буйриётганларини курасиз, улар нимага асосланишябдилар ва кимга эргашябдилар?! Аллохга касамки хавои-нафсларига эргашадилар! Агар муминлар хакида ёмон уйлашлик ёмонлик булса, уларни кофирликда айблаб, уларни фалон-фалонга ибодат киладилар, тогутларни хизматкорлари, куркоклар, динини сотганлар, мадхалийлар, бахорчилар деб хар хил лакаб куйишнинг окибати кандай булади?! Ва яна булиб хам, бу лакаб ва бухтонларни “ахли сунна” салафлар уламолари, толиблари уа умуман салафий биродарларга айтишлик кандай окибатга олиб боради?! Аллохдан панох сураймиз муминларни кони, моли, ва шанига кабих суз амаллар билан зиён етказишликдан!

Ибн Атийя раҳимаҳуллоҳ деди: “Кишилар динларида қанча бидъат пайдо қилсалар, шунча суннат улардан тортиб олинади”.
abu Huzayfa   11-20-2011, 02:59 PM
#5
Изох:_____________________________________
1-Мусулмонни улдиришлик хали у ёкда турсин, мусулмон хакида ёмон уйлашлик харомдир!
Ибн Умар (розияЛлоху анхума) айтади: “Набий (соллаЛлоху алайхи уа саллам) Каабани тавоф килаётиб айтдилар: “Канчалар чиройликсан ва канчалар исинг ёкимли. Ва канчалар (дунёдаги нарсалар ичида) буюксан, ва канчалар мукаддаслигинг буюк. Мухаммаднинг жони Кулида булган Зотга касамки, сенинг (яъни Каабанинг) мукаддаслигигдан кура, муминнинг мукаддаслиги Аллох учун буюкдир! Унинг (муминнинг) моли ва кони дахлсиз ва мукаддасдир, ва биз у (мумин) хакида факат яхши уйлашлигимиз вожибдир”. Кар: Шейх Ал Албоний “ас-Силсила ас-Сахиха” 3420

Ибн Атийя раҳимаҳуллоҳ деди: “Кишилар динларида қанча бидъат пайдо қилсалар, шунча суннат улардан тортиб олинади”.
  
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Powered By TAVHID.COM, © 2002-2024 Tavhid Forum.
Made with by Curves UI.