Меҳмон   09-22-2014, 10:13 PM
#1
Савол: «Савол берувчи дейдики: «Фалакиётшунослар (астраномиклар) айтганидек, ерни қуёш атрофида айланиши куфрий эьтиқоддан деб қараладими?».

Убайд бин Абдуллоҳ ал-Жобирий ҳафизаҳуллоҳ жавоб берадилар: «Мен бунга Қурьон ва Суннат далолат қилган нарсани айтаман: Айланишлик қуёшга хос бўлиб, у (ер атрофида) айланиб юради ва ер (қўзғалмай) собит туради. Ерни (қўзғалмай) собит туриб, қуёш эса (унинг атрофида) юриб ҳаракатланишлигига, Мусо ва Ҳорун алайҳимас саломнинг халифаси Юшаь бин Нун соллаллоҳу алайҳи ва салламдан (ворид бўлган) саҳиҳ ҳадис бўлиб, у икковидан сўнг унга набийлик меьрос қолади. У Байтул Мақдисдан келар экан, қуёш ғарбга оғиб (кеч тушиб) қолади. У (қуёшга қараб):
ﺇِﻧَّﻚِ ﻣَﺄْﻣُﻮﺭَﺓٌ ﻭَﺃَﻧَﺎ ﻣَﺄْﻣُﻮﺭ
ٌ ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺍﺣْﺒِﺴْﻬَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻨَﺎ
ﻓَﺤُﺒِﺴَﺖْ ﺣَﺘَّﻰ ﻓَﺘَﺢَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪ
«Сен (ўз жараёнингда айланишга) маьмур қилингансан ва мен ҳам маьмур қилинганман. Аллоҳим уни биз учун ушлаб тур (яьни қуёш ботиб қолмасин)!», дейди. У (қуёш) Аллоҳ унга фатҳ қилгунича ушлаб турилди».
Агарда ер (қуёш атрофида) айланадиган бўлса, ушбу хитоб ҳалиги набий соллаллоҳу алайҳи ва салламга қуёшдан у (ер) учун қилинган бўларди. Набийлар - (сўзларида) хатодан холи қилинган зотлардир. Бунинг маьноси шуки, қуёш (бир ерда) собит туради деган сўз - Қурьон ва Суннатни ёлғонга чиқариш ҳамда куфрий назариядир. Фалакиётшунос (астраномиклар)ларнинг аксарлари эса жоҳиллардир. Ха (шундай)».

Манба: http://ar.miraath.net/fatwah/5091
Меҳмон   09-28-2014, 09:54 PM
#2
Бошловчи савол берувчини ҳатини ўқийди: «У кишидан (Шайх Фавзондан) мана бу оятни тафсири ҳақида сўрайман:
وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَهَا ۚ ذَٰلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ
«Қуёш ўз истиқрори томон ҳаракатланур. Мана шу Азиз ва Билувчи зотнинг ўлчовидир» (Ясин 38).
(Нима,) қуёш ер атрофида айланадими?».

Шайх Фавзон ҳафизаҳуллоҳ: «Шубҳасиз, бу Қурьон далолат қилган нарсадир.
الشمس تجري
«Қуёш ҳаракатланур...» (Ясин 38). (Баьзилар) айтишадики: қуёш муаллақ-беҳаракат туради, ер эса (уни атрофида) атрофида айланар эмиш. Қурьонда бунинг акси келгандир. Иброҳим алайҳис салом (подшоҳ) Нумрудга дедики:
فإن اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ ۗ
«Аллоҳ қуёшни Машриқдан чиқаради, (қани) сен уни Мағрибдан чиқаргин-чи», деди. Куфр келтирган (подшоҳ Нумруд) лол қолди» (Бақара 258). Агар Қурьон далолат қилган нарсани ташлаб, замонавий назарияни кўтариб оладиган бўлсак, бу мусулмонлик ярамайди. Мусулмон кишига Қурьонга эргашишлиги вожибдир. Аллоҳ таьало айтадики:
مَا أَشْهَدْتُهُمْ خَلْقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَا خَلْقَ أَنْفُسِهِمْ وَمَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا
«Мен уларни на осмонлар-у ва на ерни яратилишига ва на ўзларини яратилишларига гувоҳ қилмагандирман. Мен адаштиргувчиларни ёрдамчи қилиб олган эмасман» (Каҳф 51). Ха (шундай).

Манба: http://m.youtube.com/watch?v=LWx4QkM2X28...=mv-google

Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам дедилар: «Дунёда ғариб-нотаниш ёки йўловчидек бўл!» (Бухорий 6416).
  
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Powered By TAVHID.COM, © 2002-2024 Tavhid Forum.
Made with by Curves UI.