TALABA   07-16-2013, 06:37 PM
#1
Assalomu alaykum birodarlar quroni karimni planshetdan tahoratsiz holatda o'qish joizmi?Alloh rozi bo'lsin!

«Эй мўминлар, Аллоҳдан қўрқинглар, тўғри сўзни сўзланглар! (Шунда Аллоҳ) ишларингизни ислоҳ қилади ва гуноҳларингизни кечиради. Ким Аллоҳга ва Унинг пайғамбарига итоат этса, бас у улуғ бахтга эришибди» (Аҳзоб: 70-71).
mutaallim   07-25-2013, 05:41 AM
#2
Ва алайкумуссалам ва роҳматуллоҳ!

Шайх Солиҳ ибн Фавзон ҳафизаҳуллоҳ

Электрон ускуналар орқали Қуръон қироат қилиш таҳоратга эҳтиёж сезадими?

Савол: Электрон ускуналар орқали Қуръон қироат қилиш таҳоратга эҳтиёж сезадими?
Жавоб: Йўқ. Электрон ускуна мусҳаф эмас. У мусҳаф эмас. У мусҳаф ҳукмини олмайди.
Манба: http://www.albaidha.net/vb/showthread.php?p=171777

Абдурроҳман ибн Носир ал-Баррок ҳафизаҳуллоҳ

Таҳоратсиз электрон жиҳоздан Қуръон ўқишликнинг ҳукми

Савол: Таҳоратсиз электрон жиҳоздан Қуръон ўқишликнинг ҳукми?
Жавоб: Барча мақтовлар Аллоҳга хосдир. Маълумки, ёддан Қуръон тиловат қилиш учун кичик таҳоратсизликдан покланиш шарт қилинмайди. Балки катта (таҳоратсизликдан покланиш шарт қилинади). Бироқ ёддан бўлсада Қуръон ўқишлик учун таҳорат афзалдир. Чунки у Аллоҳнинг Каломи. У фақат таҳорат билан ўқилишлиги, уни мукаммал улуғлашликдандир.
Уни мусҳафдан ўқишликка келсак, бас, мусҳафни ушлаш учун таҳорат мутлақ шарт қилинади. Машҳур ҳадисда ворид бўлганига кўра: “Қуръонни фақат пок одам ушлайди”. Ҳамда саҳоба ва тобеинлардан ворид бўлган асарларга биноан. Илм аҳлининг жумҳури ушбу қавлдадир. Таҳоратсиз кишига мусҳафни ушлашлик ҳаром бўлади. Тиловат ёки бошқаси учун бўлиши баробардир. Шунга кўра Қуръон ёзилган жиҳозлардан иборат электрон ускуна в шунга ўхшашлар мусҳаф ҳукмида эмаслиги зоҳир бўляпти. Чунки Қуръон ҳарфларининг ушбу жиҳозларда мавжуд экани мусҳафда мавжуд эканидан фарқлидир. У ўзининг ўқиладиган сифатида мавжуд бўлмайди. Балки талаб қилинган вақтда ўзининг суратидаги ҳарфлардан ташкил топган тебраниш сифатида мавжуд бўлади. Натижада экранда намоён бўлади ва бошқасига кўчиб ўтиш билан йўқ бўлади. Шунга кўра, Қуръон ёзилган электрон ускуна ва кассетани ушлашлик ва ундан қироат қилишлик жоиз бўлади. Гарчи таҳоратсиз бўлсада. Валлоҳу Аълам.
Манба: http://albarrak.islamlight.net/index.php...w&id=40704
TALABA   07-25-2013, 08:54 PM
#3
Assalomu alaykum birodar Alloh rozi bo'lsin!

«Эй мўминлар, Аллоҳдан қўрқинглар, тўғри сўзни сўзланглар! (Шунда Аллоҳ) ишларингизни ислоҳ қилади ва гуноҳларингизни кечиради. Ким Аллоҳга ва Унинг пайғамбарига итоат этса, бас у улуғ бахтга эришибди» (Аҳзоб: 70-71).
abu mus'ab   08-01-2013, 12:53 PM
#4
Assalamu alayum! usha uskuna bilan xojatxonaga kirish hukmi qanaqa bo'ladi? uyoda Abdurrohman ibn Nosir al Barrok hafizahulloh etganlaridaka u elektron jihozda doimiy qur'on yoqu turmiydi balki talab qilinganda ochiladi! jazakumullohu xoyr!

Имом Молик раҳимаҳуллоҳ дедилар: “Ушбу умматнинг охири аввали ислоҳ бўлган нарса билан ислоҳ бўлади. У кунда дин бўлмаган нарса бугун дин бўлмас” (Қозий Иёз: “аш-Шифа”: 2/ 88).
abu Huzayfa   08-27-2013, 12:15 PM
#5

(07-25-2013, 05:41 AM)mutaallim Wrote:
Шайх Солиҳ ибн Фавзон ҳафизаҳуллоҳ

Электрон ускуналар орқали Қуръон қироат қилиш таҳоратга эҳтиёж сезадими?

Савол: Электрон ускуналар орқали Қуръон қироат қилиш таҳоратга эҳтиёж сезадими?
Жавоб: Йўқ. Электрон ускуна мусҳаф эмас. У мусҳаф эмас. У мусҳаф ҳукмини олмайди.
Манба: http://www.albaidha.net/vb/showthread.php?p=171777

Ибн Атийя раҳимаҳуллоҳ деди: “Кишилар динларида қанча бидъат пайдо қилсалар, шунча суннат улардан тортиб олинади”.
mutaallim   08-28-2013, 12:29 AM
#6
Ва алайкумуссалам ва роҳматуллоҳ!

Аллома Абдулазиз ибн Абдуллоҳ Оли Шайх ҳафизаҳуллоҳ
Саудия Арабистони Мамлакати бош муфтийси
Кибор Уламолар Ҳайъати ҳамда Илмий Тадқиқотлар ва Фатво Бўйича Идора раиси

Қуръон ёки зикрлар ёзилган электрон ускуналар билан ҳаммомга киришлик ҳукми

[mp3]http://www.mufti.af.org.sa/sites/default/files/14321120_20.mp3[/mp3]

Савол: Аллоҳ сизларни азиз қилсин! Қуръон ва зикрлар ёзилган электрон ускуна чўнтагимда бўлган ҳолда ҳаммомга киришим жоизми? Жунуб бўлган киши учун электрон ускунани ушлашлик ва кўтариб юришлик жоизми? Электрон ускунада тўлалигича мусҳаф (ёзилгани)ни назардан қочирмаслик лозим.
Жавоб: Агар электрон ускуна ўчиқ, ёқилмаган бўлса, бас, кассета каби (бунда) монеълик йўқ. Аммо электрон ускуна ёқилган-(овоз ишга туширилган) бўлса, бу ярамйди. Чунки Қуръон ҳаммомда ўқилиши нолойиқдир. Бироқ (Қуръон овози) ўчиқ бўлса, бас, бундан монеълик йўқ. Электрон ускунада мусҳаф бўлган ҳолда кўтариб юришнинг зиёни йўқ. Гарчи у жунуб бўлсада. Чунки у луғат нуқтаи назаридан мусҳаф деб аталмайди.
  
Users browsing this thread: 4 Guest(s)
Powered By TAVHID.COM, © 2002-2024 Tavhid Forum.
Made with by Curves UI.