Жумадан олдинги суннат намози ҳукми
Савол: (Савол берувчи) узун саволда сўраб, жума куни жума намозидан олдинги суннат намози борасида жамоат орасида баҳс-мунозара бўлиб ўтганини эслаб ўтади. Ушбу савол хулосаси: Жума намозидан олдинги суннат намози ҳукмини билиш.
Жавоб: Жума намозидан аввал (муайян ададдаги) суннат намоз йўқ. Бироқ инсон Аллоҳ унга муяссар қилганча намоз ўқийди. Агар масжидга келса Аллоҳ унга насиб қилганча намоз ўқийди. Набий соллаллоҳу алайҳи ва саллам муайян ададни белгилаб қўймадилар, балки шундай дедилар: «Унга тақдир қилганича намоз ўқиса», ва (мана шу) кифоя. Шундай делилар соллаллоҳу алайҳи ва саллам.
Набий соллаллоҳу алайҳи ва саллам дедилар: «Ким жума куни ғусл қилса, сўнг масжидга келиб унга тақдир қилинганча намоз ўқиса, сўнг (имомга) хутбасидан фориғ бўлгунига қадар қулоқ солса, у билан бошқа жума орасидаги ва қўшимча уч кун (орасидаги) гуноҳлари кечирилади» (Муслим 857).
(Мана шу ҳадисдан) қасд қилингани, Набий соллаллоҳу алайҳи ва салламнинг мана бу сўзлари: «тақдир қилганича намоз ўқиса». У зот маълум миқдорда ракатни белгилаб бермадилалар. Бу Аллоҳ унга муяссар қилганча намоз ўқиши мустаҳаб эканига далолат қилди. Камида икки ракат, ёки тўрт ракат, ёки бундан кўпроқ. Ҳатто агар имом (хутба учун минбарга) чиққунча намоз ўқиса ҳам, зарари йўқ. Бари яхши, бари яхши. Саккиз (ракат), ёки ўн (ракат), ёки кўпроқ ўқиса ҳам бўлади. Агар имом хутбага чиқса, ўтириб хутбани кутади ва уни тинглайди. Ҳа (шундай).
Quote:حكم السنة القبلية ليوم الجمعة
السؤال:
يسأل في سؤال طويل ويذكر جدلًا دار بين جماعة حول السنة القبلية ليوم الجمعة، وملخص هذا السؤال: معرفة الحكم عن السنة القبلية ليوم الجمعة؟
الجواب:
يوم الجمعة ليس لها سنة قبلية، بل يصلي الإنسان ما يسر الله له، إذا جاء المسجد صلى ما كتب الله له، ولم يحدد النبي ﷺ ركعات معدودة، بل قال: يصلي ما قدر له، ويكفي، هكذا قال ﷺ، قال ﷺ: من اغتسل يوم الجمعة ثم أتى المسجد فصلى ما قدر له ثم أنصت حتى يفرغ من خطبته، غفر له ما بينه وبين الجمعة الأخرى وفضل ثلاثة أيام.
المقصود قوله: فصلى ما قدر له، ولم يحدد ركعات معلومة، فدل ذلك على أنه مستحب له أن يصلي ما يسر الله له، ركعتين على الأقل أو أربع ركعات أو أكثر من ذلك، ولو صلى حتى يخرج الإمام فلا شيء عليه، كله طيب كله طيب، يصلي ثمانًا أو عشرًا أو أكثر، فإذا خرج الإمام للخطبة جلس ينتظر الخطبة والاستماع لها، نعم.
المقدم: جزاكم الله خيرًا.