Ва алайкум ассалам ва раҳматуллоҳи ва барокатуҳ
Рукуда дуо қилиш ҳукми
Савол: Қосимлик савол берувчи Абу Абдуллоҳ саволида айтадики: Агар инсон унутган ҳолда рукуда дуо қилса, унга бундай қилиши жоиз бўладими?
Жавоб: Бундай қилишининг зарари йўқ. Агар (рукуда) дуо қилган бўлса, бунда танглик йўқ. Бироқ атайлаб бундай қилинмайди. Набий ﷺ дедилар: «Рукуга келсак, унда Роббингизни улуғланг. Саждага келсак, бас, унда дуо қилишда тиришинг» (Абу Довуд 876, Ибн Ҳиббон 6045. Албоний «Саҳиҳ ал-Жомиъ» (2746)). Дуо саждада қилинади, рукуда эса Робни улуғланади: Субҳана роббиял аъзийм, субҳана роббиял аъзийм, субҳанака Аллоҳумма Роббана ва биҳамдика Аллоҳуммағфирлий, суббуҳун қуддусун Роббул малааикати вар-руҳ. Мана шулар рукуда (айтилиши) машруъ бўлган. «Субҳанака Аллоҳумма Роббана ва биҳамдика Аллоҳуммағфирлий» ушбу дуо тасбиҳдан кейин айтилади. Тасбиҳни кўп айтади. Аммо дуога келсак, уни саждада кўп айтади, унинг ўрни саждада. Ҳа (шундай).
Сухандон: Аллоҳ сизга энг яхши мукофот берсин!
Аллома Абдулазиз ибн Абдуллоҳ ибн Боз раҳимаҳуллоҳ
«Йўлдаги ёғду» радио дастури фатволари
Quote:حكم الدعاء في الركوع
السؤال:
من أسئلة السائل أبو عبد الله من القصيم يقول: إذا دعا الإنسان في الركوع ناسيًا، هل يجوز له ذلك؟
الجواب:
لا حرج عليه، إذا دعا لا حرج عليه، لكن لا يتعمد ذلك، يقول النبي ﷺ: أما الركوع فعظموا فيه الرب، وأما السجود فاجتهدوا في الدعاء فالدعاء يكون في السجود، والركوع يكون فيه تعظيم الرب: (سبحان ربي العظيم، سبحان ربي العظيم، سبحانك اللهم ربنا وبحمدك اللهم اغفر لي، سبوح قدوس رب الملائكة والروح)، فهذا هو المشروع في الركوع، قوله: (سبحانك اللهم ربنا وبحمدك اللهم اغفر لي)، هذه دعوة تابعة للتسبيح، فيكثر من التسبيح، أما الدعاء فيكثر منه في السجود محله السجود. نعم.
المقدم: أحسن الله إليكم.
العلامة ابن باز رحمه الله
https://binbaz.org.sa/fatwas/16784/حكم-الدعاء-في-الركوع