Тавҳид форуми
Рукуъдан кейин қиёмда қўлларни боғлаш - Printable Version

+- Тавҳид форуми (https://tavhid.com/forum)
+-- Forum: Савол (https://tavhid.com/forum/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Forum: Саволлар (https://tavhid.com/forum/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Thread: Рукуъдан кейин қиёмда қўлларни боғлаш (/showthread.php?tid=1574)



Рукуъдан кейин қиёмда қўлларни боғлаш - Меҳмон - 09-18-2012

Assalamu alaykum va rohmatulloh. Birodarlar ma'lumki ruku'dan keyingi qiyomda qo'l bog'lash masalasida ulamolar o'rtasida ixtilof bulgan, ikkinchi taraf, yani qo'l bog'lash sunnat degan ulamolarning dalilini bilganlar taqdim qilsanglar, barokallohu fiykum.


RE: Ruku'dan keyingi qiyomda qo'l bog'lash - Abu Muhammad - 09-19-2012

Ва алайкум ассалам.

Мани билганим, 2 тараф рукудан кейинги қиёмни ҳудди Фотиҳа уқилгандаги қиёмга уҳшатишади, яни қиёс билан бу ҳолд аҳам қул боғланади дейишади.
الصلاة الفقه
قبض اليدين بعد الركوع
نص السؤال يقول : بعد القيام من الركوع هل أضع يدي على صدري كما كانت قبل الركوع أم لا ؟

Расположение рук после рукуъ на груди.
Вопрос:
«Нужно или нет ставить руки на грудь в кыяме , как было до рукуъ?»
Ответ:
«Да, руки надо поставить туда,где они были до рукуъ, т.к. это кыям.»

прослушать ответ: http://www.alfawzan.af.org.sa/node/11994
Правильной позицией рук во время стояния после совершения руку’ (поясного поклона) - это класть правую руку на левую, а не опускать их по бокам.
Шейх ибн ‘Усаймин (да помилует его Аллах) сказал: «Очевидно, что Сунной является класть правую руку на левую, исходя из общего смысла хадиса,
переданного аль-Бухари от Сахля ибн Са’да: «Людям было велено класть правую руку на левую во время молитвы» . Если вы посмотрите на общее значение этого хадиса, то вы заметите, что в нем сказано «во время молитвы» , а не «во время стояния» . Таким образом становится ясно, что во время стояния после руку’ (поясного поклона) предписано класть правую руку на левую, потому что во время поясного поклона, руки находятся на коленях, во время земного поклона - на земле, а когда садишься - на бедрах. Но во время стояния, которое включает в себя стояние до и после руку’ (поясный поклон), человек должен класть правую руку на левую. И это правильное мнение».

Аль-Шарх аль-Мумти’, 3/146.


RE: Ruku'dan keyingi qiyomda qo'l bog'lash - Муслим - 10-15-2012

Шайх Солиҳ ибн Фавзон ал-Фавзон ҳафизаҳуллоҳ
Рукуъдан кейин қўл қаерда туриши ҳақида



(09-19-2012, 02:42 AM)Abu Muhammad Wrote: الصلاة الفقه
قبض اليدين بعد الركوع
نص السؤال يقول : بعد القيام من الركوع هل أضع يدي على صدري كما كانت قبل الركوع أم لا ؟

Расположение рук после рукуъ на груди.
Вопрос:
«Нужно или нет ставить руки на грудь в кыяме , как было до рукуъ?»
Ответ:
«Да, руки надо поставить туда,где они были до рукуъ, т.к. это кыям.»

прослушать ответ: http://www.alfawzan.af.org.sa/node/11994



RE: Рукуъдан кейин қиёмда қўлларни боғлаш - Муслим - 10-20-2012

Шайх Муҳаммад ибн Ҳадий ал-Мадхалий ҳафизаҳуллоҳ
Рукуъдан сўнг қўлларни кўкракка қўйиш





RE: Рукуъдан кейин қиёмда қўлларни боғлаш - TALABA - 07-08-2013

ASSALOMU ALAYKUM.
Расулуллох саллаллоху алайхи ва саллам ўкиган намознинг сифати

Муаллиф Мухаммад бин Солех ал-Усаймин

Рукуда турганда ушбу тасбех ва дуоларни айтади: Уч марта «سُبْحانَ رَبِّيَ الْعَظِيم» «субхана роббиял Азим» Ахмад ва Абу Довуд ривояти. Маъноси: улуг роббимни (барча камчиликлардан) поклайман. «سُبْحانَكَ اللّهُمَّ رَبَّنا وَبِحَمْدِك اللّهُمَّ اغْفِرْ لِي» «субханака аллохумма ва бихамдика аллохуммагфирлий» Бухорий ривояти. маъноси: Эй Аллох, эй роббим сени (барча камчиликлардан) поклайман, (ошкор ва махфий неъматларингга) хамд айтаман, эй Аллох гунохларимни кеч.
«سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَالرُّوحِ» «суббухун, куддусун, роббул-малааикати вар-рух» Ахмад, Муслим Насоий ва Абу Довуд ривояти. Маъноси: (менинг роббим ) улуг, мукаддас, фаришталарнинг ва Рух(Жаброил) нинг роббисидир. Рукуъда турганда Аллохни кўпрок улуглайди (яъни юкоридаги тасбехлар билан).
Кейин «سَمِعَ اللهُ لِمَنْ حَمِدَه» «самиъаллоху лиман хамида» маъноси: Аллох хамд айтган кишидан хамдини кабул килди,- деб икки кўлини елкаси ёки кулок юмшоклари рўбарўсига кўтарган холда бошини рукуъдан кўтаради. Мана шу туришда Сахл ибн Саъднинг сўзига кўра ўнг кўлини чап кўлининг устига кўяди. Сахл деди: «одамлар намозда киши ўнг кўлини чап билагининг устига кўйишга буюрилар эдилар» Ахмад ва Бухорий ривояти. Бу хадисдаги «намозда» сўзи умумийдир, бундан саждалар руку ва каъда мустаснодир. Чунки, саждада кўл ерга кўйилади. Каъдада сон устига кўйилади. Рукуъда эса тизза устига кўйилади. Рукуъдан аввалги ва рукуъдан кейинги киём «намозда» сўзининг умумий маъносига дохиллигича колади.


RE: Рукуъдан кейин қиёмда қўлларни боғлаш - Telegram - 10-22-2017

Assalamu alaykum va rohmatullohi va barokatuh. Bazan rukudan turib (sami'Allohu liman hamidahda) qo'l bog'laganlarni ko'rganman. Bu qanchalik saxih. Alloh sizlarni panohida asrasin.