06-17-2012, 07:48 AM
Ассаламу алайкум!
Савол: Маълумки, шайх Робеъ ибн Ходи Мадхалий “жарҳ ва таъдил” бўйича таниқли шайхдир. Мен унинг шайх Аднон Оли Аръурадан сақланишликка чақирган “Бидъатчиларга нисбатан аҳли суннанинг муносабати” деб номланган маърузасини эшитдим. Бу эса Жазоирда бизнинг хавотиримизга сабаб бўлди. Бу борада сизнинг фикрингиз қандай?
Жавоб: “Робеъ Мадхалий “жарҳ ва таъдил” масаласида сўзи қабул қилинадиган одам эмас. Чунки унинг китобларидаги хатолар, унинг саводсизлигини ва гапираётган гапларида эҳтиётсизлигини кўрсатади. Шунингдек унинг шайх Аднон Оли Аръура каби даъватчиларни ва машҳур олимларни айблаган кўплаб асарлари мавжуд. Ваҳоланки шайх Аднон Оли Аръурани биз аҳли сунна уламоларидан деб таниймиз ва биз ундан яхшиликдан бошқа нарсани кўрмаганмиз. Аммо Аллоҳнинг ҳузурида ҳеч кимни мақтамаймиз.
Бизнинг олимларимиз бир вақтда яшаб, айниқса бир-бирлари билан баҳслашиб қолган олимлар тарафидан ўзаро айбловларни қабул қилмасликка келишишган. Бундай ҳолатлар Ибн Исҳоқ билан Малик ибн Анас ўртасида, Ибн Ҳажар ва ал-Ъийний ўртасида, ҳамда Саховий билан Суютийлар ўртасида ҳам бўлиб ўтган эди. Ва биз улардан бирининг сўзини бошқасининг зиддига қабул қилмаймиз ва уларни тўғрилаб қўйиб, ораларини ислоҳ қилишга ҳаракат қилмоғимиз лозим. Бу ишда фақат Аллоҳ ёрдам беради ва У Билгувчироқдир.”
Аллома ибн Жибрийннинг № 1108 рақамли фатвоси
Фатвонинг асл манбаси:
http://www.ibn-jebreen.com/ftawa.php?vie...arent=3225
Савол: Маълумки, шайх Робеъ ибн Ходи Мадхалий “жарҳ ва таъдил” бўйича таниқли шайхдир. Мен унинг шайх Аднон Оли Аръурадан сақланишликка чақирган “Бидъатчиларга нисбатан аҳли суннанинг муносабати” деб номланган маърузасини эшитдим. Бу эса Жазоирда бизнинг хавотиримизга сабаб бўлди. Бу борада сизнинг фикрингиз қандай?
Жавоб: “Робеъ Мадхалий “жарҳ ва таъдил” масаласида сўзи қабул қилинадиган одам эмас. Чунки унинг китобларидаги хатолар, унинг саводсизлигини ва гапираётган гапларида эҳтиётсизлигини кўрсатади. Шунингдек унинг шайх Аднон Оли Аръура каби даъватчиларни ва машҳур олимларни айблаган кўплаб асарлари мавжуд. Ваҳоланки шайх Аднон Оли Аръурани биз аҳли сунна уламоларидан деб таниймиз ва биз ундан яхшиликдан бошқа нарсани кўрмаганмиз. Аммо Аллоҳнинг ҳузурида ҳеч кимни мақтамаймиз.
Бизнинг олимларимиз бир вақтда яшаб, айниқса бир-бирлари билан баҳслашиб қолган олимлар тарафидан ўзаро айбловларни қабул қилмасликка келишишган. Бундай ҳолатлар Ибн Исҳоқ билан Малик ибн Анас ўртасида, Ибн Ҳажар ва ал-Ъийний ўртасида, ҳамда Саховий билан Суютийлар ўртасида ҳам бўлиб ўтган эди. Ва биз улардан бирининг сўзини бошқасининг зиддига қабул қилмаймиз ва уларни тўғрилаб қўйиб, ораларини ислоҳ қилишга ҳаракат қилмоғимиз лозим. Бу ишда фақат Аллоҳ ёрдам беради ва У Билгувчироқдир.”
Аллома ибн Жибрийннинг № 1108 рақамли фатвоси
Фатвонинг асл манбаси:
http://www.ibn-jebreen.com/ftawa.php?vie...arent=3225