Шаъбон ойи рўзаси ҳақидаги ҳадисларни қандай тушунамиз?

Шаъбон ойи рўзаси ҳақидаги ҳадисларни қандай тушунамиз?

Савол: «Саҳиҳ ал-жомиъ» китобида 397 рақамли ҳадисни ўқидим. Ушбу ҳадисни шайх Албоний саҳиҳ деб айтган экан. Ушбу ҳадис Абу Ҳурайрадан ривоят қилинган бўлиб, Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам айтган эканлар: «Шаъбон яримласа рамазон киргунича рўза тутманглар!» Яна мана шу ҳадис тўпламида 4638 рақамли бошқа ҳадис ҳам бор. Шайх Албоний уни саҳиҳ деган экан. Бу ҳадис Оиша розияллоҳу анҳадан ривоят қилинади. У зот айтадиларки: «Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам учун рўза учун энг суюмли бўлган ой шаъбон эди. Улар уни (шаъбонни) рамазон билан улар эдилар». Бу ҳадисларни тўғри тушуниш қандай бўлади?

Жавоб: Бисмиллаҳ. Алҳамдулиллаҳ.

Сўнг:

Набий соллаллоҳу алайҳи ва саллам шаъбон ойида тўлиқ рўза тутганлар ёки оз қисмида рўзани тарк қилганлар. Бу Оиша ва Умму Саламадан келган саҳиҳ ҳадисларда ўз исботини топган. Шаъбоннинг ярмидан кейин рўза тутишни таъқиқлаган ҳадисга келсак, атоқли олим, шайх Носириддин Албоний бу ҳақида айтганидек, у саҳиҳдир. Ушбу ҳадисда айтилган таъқиқ, рўза тутишни шаъбон ойининг ярмидан кейин бошлашга нисбатан бўлган таъқиқдир. Кимки (шаъбон) ойининг кўп қисмини ёки тўлиқ рўза тутса – унинг амали суннатга мувофиқ бўлади.

Тавфиқ Аллоҳдандир.

 

Шайх Абдулазиз ибн Абдуллоҳ ибн Боз

«Мажмуъа фатава ва мақолат», 15.
«Даъват» журнали № 1437, 03.11.1414 ҳ.й.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan